خسارت سیل در مازندران، ۵۹۴ میلیارد تومان برآورد شد

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: سیل پنج شنبه و جمعه هفته گذشته ۵۹۴ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف مازندران خسارت وارد کرد.

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی رازجویان بیان اینکه سیل پنج شنبه و جمعه هفته گذشته ۵۹۴ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف مازندران خسارت وارد کرد، اظهار داشت: این خسارت‌ها عمدتا در بخش زیربنایی، مسکونی و کشاورزی بود که توسط جهادکشاورزی، بنیادمسکن انقلاب اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و فرمانداری‌ها ارزیابی شد.
وی بیشترین خسارت وارد شده را به تاسیسات زیربنایی به ویژه راه‌ها با ۴۸۱ میلیارد تومان خسارت اعلام و تصریح کرد: در بخش کشاورزی ۹۳ میلیارد تومان و در بخش مسکونی نیز حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد که عمدتا آبگرفتگی منازل و تخریب دیوار‌ها بود.
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها نیز تنکابن با ۳۲۲ میلیارد تومان بیشتر از دیگر شهرستان‌های غرب مازندران خسارت دید، افزود: به شهرستان عباس آباد نیز ۱۷۲ میلیارد تومان خسارت وارد شد و به رامسر ۳۸، نوشهر ۳۷ و چالوس ۲۵ میلیارد تومان خسارت زده شد.
رازجویان از بارش بی سابقه ۴۲۵ میلیمتر باران در ظرف مدت ۳۰ ساعت در غرب مازندران خبر داد و گفت: این میزان بارندگی کم سابقه بود و تقریبا بارندگی یک سال کل مازندران است که در غرب مازندران بارید.
وی با بیان اینکه همه جاده‌های اصلی و فرعی مازندران بازگشایی شده است، یادآورشد: در سیل اخیر به آزادراه تهران _ شمال، جاده مرزن‌آباد به چالوس خسارت وارد و جاده مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر