تهرانی‌ها، ۱۵ درصد انرژی کشور را مصرف می‌کنند

مدیرکل دفتر نظارت و راهبری شبکه توانیر گفت: ۱۵ درصد از کل انرژی مصرفی در کشور متعلق به تهران است.

به گزارش مملکت آنلاین، صادقی با اشاره به اینکه مصرف برق در تهران معادل ۸ هزارمگاوات است افزود: ۱۰ درصد صرفه جویی این رقم معادل ۸۰۰ مگاوات و برابر مصرف یک شهر بسیار بزرگ است.

وی گفت: در هفته جاری با دو درجه افزایش دما مواجه هستیم که این مقدار بالا رفتن دما ۴ هزار مگاوات افزایش مصرف را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر نظارت و راهبری شبکه توانیر با اشاره به اینکه در چنین شرایطی ۳۰ تا ۴۰ درصد انرژی تولید شده صرف دستگاه‌های سرمایشی می‌شود، گفت: قراردادن دمای کولر‌های گازی روی ۲۶ درجه و قرار دادن کولر آبی روی دور کند می تواند به مقدار قابل توجهی مصرف برق را کاهش دهد.

صادقی گفت: با توجه به ادامه دار بودن گرمای هوا، صنعت برق هم اکنون در شرایط حدی است، بنابراین اگر مدیریت مصرف انجام نشود احتمال بروز خاموشی همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر