ترامپ: ایران تاکید کرده که از تنگه هرمز عوارض نمیگیرد
رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای آرام کردن فضای ملتهب کشورش متأثر از تبعات تجاوز غیرقانونی به ایران ادعا کرد: تهران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمیگیرد.
به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که با فشارهای زیاد داخلی در خصوص بی نتیجه بودن هزینه ده ها میلیارد دلاری این کشور در تجاوز غیرقانونی به خاک ایران مواجه است، در تلاش برای آرام کردن فضای ملتهب کشورش امروز چهارشنبه مدعی شد: ایران به ایالات متحده اطلاع داده است که برای عبور از تنگه هرمز هیچ عوارضی دریافت نمیشود! هیچ پولی به ایران داده نشده و هیچ یک از داراییهای آنها نیز از آمریکا آزاد نشده است!
ترامپ در پیام خود در فضای مجازی نوشت:
«ایران به ایالات متحده اطلاع داده است که برخلاف گزارشهای دردسرساز رسانههای جعلی، هیچگونه عوارض، هزینه بیمه یا هیچ نوع هزینه دیگری از کشتیهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند مطالبه یا دریافت نمیکند. اگر این اطلاعات نادرست باشد، مذاکرات فوراً پایان خواهد یافت.
همچنین، هیچ پولی از سوی آمریکا به ایران پرداخت نشده و هیچ بخشی از داراییهای ایران نیز مستقیماً در اختیار این کشور قرار نگرفته است. ما بخشی از داراییهای ایران را که همچنان کاملاً تحت کنترل ماست، برای پرداخت به کشاورزان و دامداران آمریکایی آزاد خواهیم کرد تا از آن برای خرید ذرت، گندم، سویا و سایر محصولات استفاده شود.
ایران بهشدت به مواد غذایی نیاز دارد و ما این اقلام را منحصراً از ایالات متحده برای آنها تأمین خواهیم کرد.
از توجه شما به این موضوع سپاسگزارم.»
انتهای پیام/
ارسال نظر