فرصت ۷۲ ساعته برای گزارش وزارتخانه‌ها درخصوص قیمت‌ها و گرانی‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات ۷۲ ساعت مهلت دارند تا درباره قیمت واقعی کالا‌ها گزارش دهند.

به گزارش مملکت آنلاین، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه نشست بررسی عوامل گرانی و چگونگی کنترل بازار در سازمان بازرسی کل کشور گفت: با قصور کنندگان و مقصران گران فروشی و احتکار‌ها برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: بررسی و مشخص شدن خدمات دولتی که زمینه افزایش قیمت‌ها را فراهم کرده است از دیگر مصوبات این جلسه بیان کرد.

خدائیان گفت: همچنین وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات و اتاق اصناف موظف شدند نظارت‌های خود بر بازار برای کنترل قیمت‌ها را تشدید کنند و به صورت هفتگی به سازمان بازرسی کل کشور گزارش دهند.

وی افزود: دستگا‌های متولی بازار مکلف شدند ظرف همین مدت آمار پرونده‌های مربوط به گران فروشی‌ها و احتکار‌ها را به سازمان بازرسی برای اخذ تصمیم نهایی منعکس کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگا‌های متولی تنظیم بازار مکلف شدند زمینه تسهیل تجارت و واردات و صادرات را فراهم کنند و اگر دستگاهی همکاری لازم را در این زمینه ندارد، به سازمان بازرسی معرفی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر