قیمت جهانی طلا بالا رفت

توقف مذاکرات برای بالا بردن سقف بدهی آمریکا و کاهش ارزش دلار، تمایل به نگهداری طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت جهانی طلا بالا رفت

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از رویترز، مسئله سقف بدهی آمریکا دوباره پیچیده شده و وضعیت طلا را مثبت کرده‌است. توقف مذاکرات برای بالا بردن سقف بدهی آمریکا ارزش دلار را برای اولین‌بار طی ۵ روز گذشته پایین آورده و تمایل به نگهداری طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۳ درصد افزایش به ۱۹۷۷ دلار و ۸۱ سنت رسید.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، اصلی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه او در کنگره قبلاً اعلام کرده بودند بیش‌از همیشه به یک توافق برای بالا بردن سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری آمریکا نزدیک شده‌اند و تا روز یکشنبه به این توافق می‌رسند تا مانع به تعویق افتادن بدهی‌های فدرال آمریکا تا اول ژوئن شوند اما گزارش‌ها در روز جمعه نشان داد که این مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
طبق گفته اد مویا، یکی از تحلیلگران ارشد مؤسسه‌ی اواندا: «بزرگ‌ترین خطر برای مذاکرات سقف بدهی آمریکا این بود که مذاکره‌کنندگان بسیار آسان گرفته بودند که می‌توانست باعث یک رأی‌گیری زودهنگام شود. این مذاکرات را نمی‌توان با مذاکراتی که طی بحران بزرگ مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برگزار شد، مقایسه کرد. وال‌استریت قبلاً با این سناریو مواجه بوده، لازم است مقداری تنش بین مذاکره‌کنندگان دیده شود تا بتوان به یک قرارداد منطقی رسید».
یکی از عوامل دیگری که از قیمت طلا حمایت کرد ضعف دلار است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند. ارزش دلار برای اولین‌بار طی ۵ روز گذشته به‌خاطر ناامیدی درمورد رسیدن به یک قرارداد برای سقف بدهی آمریکا کاهش یافته است.
قیمت نقره امروز با ۱ دلار و ۸۱ سنت افزایش به ۲۴ دلار و ۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۸ درصد افزایش ۱۰۶۶ دلار و ۵۹ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر