قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) با کاهش اندک دلار از اوج خود در هفت هفته گذشته ثابت ماند، در حالی که معامله‌گران بر مذاکرات افزایش سقف بدهی آمریکا تمرکز دارند.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۷ درصد کاهش به ۱۹۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۹۷۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین رقم هفت هفته اخیر در جلسه قبل، کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل عقب‌نشینی معامله‌گران از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری بود.

ادوارد میر، تحلیلگر فلزات در مارکس اظهار کرد که طلا می‌تواند در دو هفته آینده در محدوده ۱۹۶۵ تا ۲۰۲۰ دلار باقی بماند اما روند کلی نسبتا ضعیف باقی می‌ماند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده و کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد کنگره، روز چهارشنبه بر عزم خود برای دستیابی به توافقی برای افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت فدرال و جلوگیری از نکول اقتصادی فاجعه بار تأکید کردند.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز روز چهارشنبه در بحبوحه خوش‌بینی محتاطانه پیرامون مذاکرات قانونگذاران برای افزایش سقف بدهی ایالات‌متحده و به دلیل تقویت انتظارات برای افزایش نرخ بهره افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها در حال حاضر با احتمال ۷۶.۲ درصدی قیمت‌گذاری شده‌اند که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌ها را در سطح فعلی در ماه ژوئن نگه دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با قیمت ۲۳.۷۲ دلار ثابت بود. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۶۷ دلار و شش سنت رسید، در حالی که پالادیوم در ۱۴۸۸ دلار و هشت سنت ثابت ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر