روسیه حساب‌های بانکی سفارت فنلاند را مسدود کرد!

روزنامه «هلسینگین سانمات» فنلاند گزارش داد که حساب‌ها و دارایی‌های هیئت دیپلماتیک این کشور در روسیه مسدود شده‌اند.

روسیه حساب‌های بانکی سفارت فنلاند را مسدود کرد!

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روزنامه فنلاندی «هلسینگین سانمات» دیپلمات‌های فنلاندی تایید کردند که حساب‌های متعلق به سفارت فنلاند در مسکو و سرکنسولگری این کشور در سنت پترزبورگ «مسدود شده و غیر قابل‌ استفاده» هستند.

سفارت فنلاند در پستی الکترونیکی به این روزنامه با بیان اینکه فنلاند دراین‌باره با مقامات روسیه تماس گرفته، نوشت: وضعیت جدی است و موضوع در دست تحقیق قرار دارد.

در اواخر آوریل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا سازوکاری تعبیه شود که بر اساس آن در صورت تصرف دارایی‌های خصوصی یا دولتی روسیه در کشورهای خارجی و یا وجود تهدید ی علیه امنیت ملی، اقتصادی یا انرژی روسیه، دارایی‌های آن کشورها هم در روسیه مسدود شود.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، میلیاردها دلار از دارایی‌ها و املاک متعلق به تاجران و مقامات روس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود شده است. این بخشی از تحریم‌ها و اقدامات محدودکننده غرب برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین است.

در ماه گذشته میلادی فنلاند محدودیت‌هایی را بر دارایی‌های دولتی روسیه در پایتخت فنلاند وضع کرد که کمی بعد لغو شد. در ماه مارس هم حساب مرکز علمی فرهنگی روسیه در بانک ملی «نوردیا» مسدود شد.

در ژانویه سال میلادی جاری وزارت خارجه فنلاند گزارش داد که ۱۸۷ میلیون یورو (۲۰۲ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه از جمله املاک، سهام‌ها، خودروها، قایق‌های تفریحی و هواپیماها را مسدود کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر