روسیه، صادرات گاز خود به فنلاند را متوقف کرد / دلیل احتمالی: ناتو!

به گزارش مملکت آنلاین، شرکت دولتی ''گازوم''، تامین‌کننده انرژی در فنلاند،  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد  که شرکت دولتی ''گازپروم'' روسیه در پیامی به این شرکت فنلاندی گفته که از امروز، شنبه، ۳۱ اردیبهشت، صادرات گاز روسیه به فنلاند متوقف می‌شود.

تصمیم روسیه برای توقف صادرات گاز به فنلاند تنها چند روز پس از آن اعلام شده که فنلاند همراه با سوئد به صورت رسمی درخواست خود را برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دبیرکل این پیمان ارائه دادند.

در همین خصوص، رئیس شرکت گازوم می‌گوید: «ما با دقت برای این شرایط آماده شده‌ایم به طوری که هیچ‌گونه اختلالی در شبکه انتقال گاز ایجاد نشود و در ماه‌های آینده می‌توانیم گاز همه مشتریان خود را تامین کنیم.»

او افزود که گاز مشتریان در ماه‌های آینده باید از خط لوله‌ای که فنلاند را به استونی وصل می‌کند، تامین شود اما در هر صورت، پمپ بنزین‌های شرکت گازوم، به روال عادی به کار خود ادامه خواهند داد.

در همین حال، شرکت گازوم درباره دریافت گاز مورد نیاز خود نگرانی‌هایی دارد چرا که با توجه به محدودیت ظرفیت در بازار گاز جهان، این پرسش به صورت جدی مطرح است که آیا این شرکت می‌تواند کشور دیگری را جایگزین روسیه کند و گاز مورد نیاز خود را تامین نماید؟

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر