ناجیان غریق استان مازندران از جمعه ۲۹ اردیبهشت در سواحل دریای خزر مستقر می‌شوند

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ناجیان غریق از جمعه ۲۹ اردیبهشت در نوار ساحلی مستقر می‌شوند.

ناجیان غریق استان مازندران از جمعه ۲۹ اردیبهشت در سواحل دریای خزر مستقر می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین، نقی کریمیان گفت: مانور دریایی با مشارکت جمعیت هلال احمر و هیات نجات غریق استان مازندران، روز جمعه این هفته در ساحل سونا صدف فریدونکنار برگزار می‌شود.
او افزود: اولین پایگاه دریایی جمعیت هلال احمر شمال کشور نیز در ساحل فریدونکنار آغاز به کار می‌کند.
رییس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران گفت: مانور دریایی با مشارکت جمعیت هلال احمر و هیات نجات غریق استان ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر کشور، کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در پلاژ شهرداری شهرستان فریدونکنار به نشانی میدان سونا صدف برگزار می‌شود.
جمعیت هلال احمر مازندران به عنوان مسئول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر اعلام کرده بود در سال‌های قبل حدود ۹۳۰ امدادگر ناجی غریق در سواحل دریا حضور داشتند که با توجه به افزایش تعداد نقاط حادثه خیز، یک هزار و ۵۰۰ ناجی غریق تابستان امسال در نوار ساحلی دریای خزر مستقر می‌شوند
در ارزیابی‌های سال‌های قبل تعداد نقاط حادثه خیز در سواحل دریا یک هزار و ۲۰۰ نقطه بود که با بررسی جدید این نقاط به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نقطه افزایش یافته است.
مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد که محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی که ۱۳ کیلومتر آن قابلیت شنا کردن دارند از شاخص‌ترین شهرستان‌های استان در اجرای این طرح هستند.
طرح سالم‌سازی دریا که از سال ۱۳۹۲ با هدف کاهش غریق در آب‌های ساحلی مازندران آغاز شد همه ساله از اوایل خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.
بر اساس آمار هیات نجات غریق و غواصی مازندران ۹۱ نفر از ابتدای خرداد تا پایان شهریوماه پارسال در دریای خزر غرق شده بودند و ناجیان غریق مستقر در آب‌های ساحلی مازندران در همین مدت جان هزار و ۲۵۳ نفر را از مرگ در دریا نجات دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر