نخستین اتوبوس تفریحی و دریایی آبهای ساحلی خزر وارد نوشهر شد

نخستین اتوبوس تفریحی و دریایی آبهای ساحلی خزر در استان مازندران با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی وارد بندر نوشهر شد و به زودی برای استفاده گردشگران خارجی و داخلی به بهره برداری می رسد.

نخستین اتوبوس تفریحی و دریایی آبهای ساحلی خزر وارد نوشهر شد

به گزارش مملکت آنلاین، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران روز جمعه در جریان بازدید از این اتوبوس در حال تجهیز در بندر نوشهر گفت : یکی از مهم ترین راهبرد و برنامه ریزی  برای شکوفایی اقتصاد این استان تمرکز روی ۲ موضوع یکی بخش کشاورزی و دیگری حوزه گردشگری است چرا که این استان از ظرفیت های بسیار بالا در این حوزه به ویژه گردشگری است.

رضا علیخانی کشکک افزود : اجرای طرح گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی هم جزو مهمترین راهبردهایی بود که از زمان شکل گیری دولت سیزدهم و شروع به کار استاندار جدید طی یکسال گذشته تاکنون مورد پیگیری قرار گرفت که از آن زمان تاکنون رایزنی های فراوانی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با سرمایه گذاران مختلف صورت گرفت که در گام نخست موفق شدیم با یک سرمایه گذار مالک اتوبوس تفریحی و دریایی رایزنی هایی صورت گیرد و در نهایت این پیگیرها نتیجه داد.

وی اظهارداشت : طی این مدت حدود ۲۰ نقطه برای فعالیت های گردشگری دریایی جانمایی و انتخاب شد و برنامه ریزی شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با ساخت سکو و اسکله های ساحلی از سازه های سبک استفاده کنند که در راستای اجرای طرح گردشگری دریایی باشد.

معاون استاندار مازندران گفت : امروز گردشگری ساحلی و حمل و نقل دریایی با توجه به جاذبه های که هم در حوزه جنگل ، کوهپایه ، جلگه و دریا دارد می تواند نقش موثری در رفاه حال مسافران و  گردشگران به همراه داشته باشد و این اتوبوس تفریحی و دریایی علاوه بر دریا گردی مسافران بلکه می تواند امکاناتی را در داخل آن فراهم کند تا سرنشینان آن بتوانند علاوه بر نقاط دور دست سطح آبی دریای خزر بلکه ضلع جنوبی جنگل های هیرکانی و روستاهای سرسبز این منطقه را هم مشاهده کنند.

علیخانی کشکک خاطرنشان کرد : قابلیت های این اتوبوس از همه لحاظ مورد تایید نهادهای مرتبط و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است و به همین خاطر مجوز انتقال آن به بندر نوشهر برای انداختن به آب های ساحلی خزر در آینده نزدیک صادر شد و یک سری کارهای خاصی به منظور تجهیز و آماده سازی این اتوبوس ضرورت دارد و امیدوارم درآذر ماه امسال با حضور استاندار مازندران رونمایی و فعالیتش آغاز شود.

این مسوول استانی به مالک این اتوبوس دریایی تاکید و توصیه کرد : برای رضایت مندی مسافران و گردشگران دریا دوست سعی کند با به روز کردن امکانات و تجهیزات  بهترین خدمات را ارایه دهد ضمن آنکه در دریافت هزینه جابه جایی برای بومیان تخفیف های لازم را لحاظ کند. 

 سرمایه گذار و مالک این اتوبوس تفریحی و دریایی هم گفت : این اتوبوس ۲ طبقه  در گذشته در بندر جاسک - کیش فعالیت داشت و توان  جابه جایی دست کم ۷۰ مسافر  را دارد و دارای بخش های  واحد پذیرایی با ظرفیت دست کم ۲۵ نفر و دارای یک جت اسکی است حدود ۲۰ متر طول و پنج متر عرض و ۲۰ هم وزن دارد و زمان ساخت آن ۲۰۱۲ و سازنده اش هم کشور عمارت است.

محمد معقولی افزود : این اتوبوس می تواند در ساعت حدود ۵۰ کیلومتر مسیر آبی دریای خزر را طی کند و مبدا حرکت آن از بندر نوشهر است و بیشتر قابلیت استفاده درون استانی دارد.

وی از همراهی و همکاری مسوولان به ویژه مدیرکل بنادر و  استان مازندران بابت صدور مجوز انتقال این اتوبوس به شهرستان نوشهر قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر