اعلام رنکینگ ۴۰۰ باشگاه برتر دنیا / خبری از تیم‌های ایرانی نیست

جای خالی تیم‌های باشگاهی کشورمان میان ۴۰۰ تیم برتر دنیا به چشم می‌خورد.

اعلام رنکینگ ۴۰۰ باشگاه برتر دنیا / خبری از تیم‌های ایرانی نیست

به گزارش مملکت آنلاین، سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) در پایان هر ماه میلادی، رده‌بندی تیم‌های باشگاهی یک سال گذشته را بر حسب عملکرد یک ساله آنها منتشر می‌کند.

در رده‌بندی یک سال اخیر (از اول ماه مِی ۲۰۲۲ تا ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۳) این سایت، هیچ تیم ایرانی در میان ۴۰۰ تیم برتر دنیا دیده نمی‌شود. ۲۰ تیم نخست آسیا در این رده‌بندی شامل ۸ تیم از کره جنوبی، پنج تیم از ژاپن، دو تیم از ازبکستان و یک تیم از کشورهای عربستان، امارات، تایلند، چین و عمان نیز در میان این تیم‌ها حضور دارند.

چونبوک هیوندای موتورز که ۹ روز پیش به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافته بود، صدرنشین قاره آسیا و صاحب رتبه ۹۶ دنیاست و الهلال عربستان، نایب قهرمان این رقابت‌ها نیز در جایگاه دوم قاره و ۱۰۹ جهان قرار دارد.

رده‌بندی ۲۰ تیم برتر قاره کهن میان ۴۰۴ تیم نخست جهان به شرح زیر است:

14020225161206283275815510

در این رنکینگ رئال مادرید اسپانیا، فلامینگو برزیل، منچسترسیتی انگلیس، بنفیکا پرتغال، الاهلی مصر، ناپولی ایتالیا، پالمیراس برزیل، اینترمیلان ایتالیا، پورتو پرتغال و منچستر یونایتد انگلیس در ده رده برتر قرار گرفتند و بایرن مونیخ آلمان در رده یازدهم، لیورپول انگلیس در رده بیست و سوم و بارسلونا اسپانیا در رده بیست و چهارم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر