آبرسانی بسیج سازندگی به ۳۵۰۰ روستای کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: این نهاد برای آبرسانی به ۳۵۰۰ روستای کشور انتخاب شده که تاکنون در ۶۸۰ مورد از این روستاها به بهره‌برداری رسیده است.

آبرسانی بسیج سازندگی به ۳۵۰۰ روستای کشور

به گزارش مملکت آنلاین، محمد زهرایی روز گذشته در جلسه بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد: بر اساس آمار ۱۶ تا ۱۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور فاقد آب شرب هستند یا آب شرب پایدار ندارند که رفع این مشکل با مدل کار جهادی و میدانی و همکاری همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد:‌ از مجموع آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا در کشور، بسیج سازندگی معین ۳۵۰۰ روستا شد که تاکنون طرح تأمین آب پایدار ۶۸۰ روستا به اتمام رسیده است و علاوه بر این امسال طرح جدید آبخیز تا جالیز هم اجرا می‌شود.

زهرایی ادامه داد: اکنون تمام اعتبار سالانه آبخیزداری، قنات، استخر و سایر سازه های مشابه در وزارت جهاد کشاورزی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان نرسیده اما امسال با کمک مجلس شورای اسلامی برای این مهم ۳.۵ همت اختصاص یافت.

زهرایی افزود:‌ بنابر آمار ارایه شده، ۹۲ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری و آبخوان‌داری نشده و ۴۰ هزار رشته قنات نیاز به کانال کشی و بهسازی دارد که در قالب طرح آبخیز تا جالیز، اجرای آبخیزداری و آبخوان داری ۱۹ میلیون هکتار و ۱۴ هزار قنات، استخر و کانال کشی طی سه سال مدون شده است که در صورت اجرا آثار بسیار مثبتی برای کشاورزان خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص ایجاد و بهسازی راه روستایی در کشور نیز گفت: اجرای ۲۵ هزار کیلومتر در کشور شامل طرح‌های بسیج سازندگی می‌شود که لرستان هم باید اولویت‌ها را معرفی کند که بسیج سازندگی علاوه بر تخصیص استانی، قیر مازاد هم تأمین خواهد کرد.

وی در مورد اشتغال نیز گفت:‌ پارسال در این راستا وام تبصره ۱۶ پرداخت شد امسال هم تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پرداخت و پیشنهاد می‌شود باتوجه به اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات این تبصره در اختیار استانداران است در این راستا تلاش و همکاری مضاعف داشته باشند چراکه پارسال به طور متوسط ۱۷ درصد از اعتبارات استانی، در قالب این تسهیلات با عملکرد بالا و انحراف کم پرداخت شد.

زهرایی تصریح کرد: تابستان نیز طرح «هجرت» شهید عجمیان و ۲۰ هزار مدرسه نیازمند تعمیر و زیبا سازی در کشور بهسازی می شوند.

وی افزود:  پارسال ۱۴ دستگاه تجهیزات و ماشین آلات به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های سازندگی در کشور تأمین شد که ارزش روز آن‌ها ۲۷۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر