قیمت خودروهای چینی در ایران چند برابر کشورهای همسایه!

اختلاف عجیب قیمت تیگوهای مونتاژی در ایران با کشورهای همسایه بسیار عجیب‌تر از آن چیزی است که می‌توان متصور بود.

قیمت خودروهای چینی در ایران چند برابر کشورهای همسایه!

به گزارش مملکت آنلاین، نگاهی به بازار خودرو در کشور‌های همسایه نشان می‌دهد قیمت فروش خودرو‌هایی نظیر تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو در کشورمان با اختلاف زیادی، گران‌تر از قیمت این خودرو‌ها در کشور‌های همسایه است.

تیگو ۸ پرو در بازار عراق ۴۸ میلیون دینار برابر با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد که معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با احتساب نرخ غیر رسمی دلار (۵۰ هزار تومان) است؛ با دلار ۴۲ هزار تومانی هم قیمت تیگو ۸ پرو در عراق ۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان است.

در کویت مردم برای خرید هر دستگاه تیگو ۸ پرو ۸۷۹۹ دینار پرداخت می‌کنند که معادل ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار بوده و با احتساب دلار ۵۰ هزار تومانی برابر با یک میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان و با دلار ۴۲ هزار تومانی ۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان است.

در بازار عربستان هم مشتریان برای خرید تیگو ۸ پرو ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال پرداخت می‌کنند که برابر با حدود ۳۰ هزار دلار و بر اساس نرخ دلار آزاد معادل یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان و بر اساس نرخ ۴۲ هزار تومانی دلار، معادل یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان است.

قیمت تیگو ۷ پرو نیز در حال حاضر در بازار پاکستان ۴ میلیون و ۳۹۸ هزار روپیه است که کمتر از نصف قیمت تیگو ۸ پرو است. قیمت این خودرو در بازار پاکستان معادل ۱۵ هزار و ۴۰۰ دلار است، رقمی معادل ۷۷۰ میلیون تومان با دلار آزاد و ۶۴۶ میلیون تومان با دلار ۴۲ هزار تومانی.

این خودروی چینی در بازار عراق ۲۳ میلیون و ۹۸۶ هزار دینار به فروش می‌رسد که معادل ۱۸ هزار و ۳۰۰ دلار و با دلار ۵۰ هزار تومانی ۹۱۵ میلیون تومان و دلار ۴۲ هزار تومانی ۷۶۸ میلیون تومان است.

در بازار کویت هم تیگو ۷ پروو ۶۳۹۹ دینار برابر با ۲۰ هزار و ۸۷۰ دلار به فروش می‌رسد که معادل یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان با دلار غیر رسمی و ۸۷۶ میلیون تومان با نرخ ارز مرکز مبادلات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر