کفاشیان: قلعه نوعی باتجربه‌تر شده است و انتخاب او بازگشت به عقب نیست

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: امیر قلعه‌نویی در لیگ و تیم ملی تجربه داشت و همواره از من گله می‌کرد و می‌گفت که حق من را خوردید و من را سرمربی تیم ملی نگذاشتید اما الان شرایط برایش فراهم شد و امیدوارم بتواند در این کار موفق باشد.

کفاشیان: قلعه نوعی باتجربه‌تر شده است و انتخاب او بازگشت به عقب نیست

به گزارش مملکت آنلاین، علی کفاشیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون در شرایطی قرار گرفته بود که اگر تمایل داشت تا سرمربی خارجی بیاورد و از تجربیات آنها استفاده کند، شرایط برایش مهیا نبود. در این دو سه سال اخیر سرمربیان خارجی سبب دردسر و گرفتاری‌هایی برای فدراسیون و باشگاه‌ها شدند. مدت زیادی سرمربی داخلی نداشتیم و الان تجارب بسیاری کسب کردند و باید به آنها این فرصت داد تا در تیم ملی توانایی خود را نشان دهند.

وی افزود: امیر قلعه‌نویی در لیگ و تیم ملی تجربه داشت و همواره از من گله می‌کرد و می‌گفت که حق من را خوردید و من را سرمربی تیم ملی نگذاشتید اما الان شرایط برایش فراهم شد و امیدوارم بتواند در این کار موفق باشد. موفقیت وی باعث می‌شود اعتماد مردم ما به مربی ایرانی بازگردد، اما فدراسیون باید از آنها حمایت کامل کند تا موفق شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این پرسش که آیا انتخاب مجدد قلعه‌نویی بازگشت به عقب نیست، خاطرنشان کرد: وی از ۲۰۰۷ تا الان حدود ۱۶ سال است که تجربه لازم را کسب کرد و توانسته قدم‌هایی را بردارد و باید به او فرصت دهیم. او شناخت کاملی دارد و اگر وی موفق شود، فضا برای مربیان جوان هم باز خواهد شد، اما مشکلی که مربیان داخلی دارند، این است که اگر موفق نشوند زود از بین می‌روند و می‌سوزند. باید به آنها فضا بدهیم و امیدوارم قلعه‌نویی از تجربیات مربیان دیگر استفاده و با آنها مشورت کند.

وی یادآور شد: اگر رئیس فدراسیون بودم و شرایط فعلی برقرار بود، سرمربی خارجی با سطح بالا می‌آوردم. این موضوع برای تیم ملی خوب بود. در زمان خودم یک سرمربی ایرانی و بعد از آن کی‌روش را آوردیم و نتیجه گرفتیم، اما الان شرایط به گونه‌ای است که تنها گزینه، سرمربی داخلی است.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آوردن نام سرمربی خارجی برای این بود تا زمان بخریم و با سانچز به توافق برسیم، گفت: در جریان این موضوع نیستم و قطعا برای فدراسیون نفعی نداشته تا زمان بخرد و این فکر را کرد که اگر این سرمربی بیاید نمی‌تواند کاری انجام بدهد. در زمینه اینکه قلعه‌نویی پیش از این انصراف داد باید بگویم که برخی از سرمربیان برای اینکه نامشان خط نخورَد، انصراف داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر