بهادری جهرمی: گازرسانی به سیستان و بلوچستان پیشرفت قابل توجهی دارد

سخنگوی دولت گفت: اولویت دولت سیزدهم از ابتدا، خدمتگزاری به مناطق کم‌برخوردار و جبران عقب‌ماندگی‌ها بوده و هست و از این رو توجه ویژه ای نیز به استان سیستان و بلوچستان داشته تا روند عملیات اجرایی گازرسانی به این استان با قوت و تلاش شبانه روزی همکاران در وزارت نفت ادامه دارد.

بهادری جهرمی: گازرسانی به سیستان و بلوچستان پیشرفت قابل توجهی دارد

به گزارش مملکت آنلاین،علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در گفت و گویی درباره گازرسانی به شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر و با هزینه ۴۱۰ میلیون دلار (معادل معادل بیست هزار میلیارد تومان) آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

بهادری جهرمی در خصوص گازرسانی به شهرستان های زابل، زهک، نیمروز، هیرمند و هامون گفت: خط انتقال گاز زاهدان به منطقه سیستان هم در اردیبهشت ماه سال جاری در دولت سیزدهم تزریق گاز شد و در حال حاضر در این منطقه، شهر زابل گازدار است.

وی افزود: شهر زابل ۵۰۰ کیلومتر شبکه مورد نیاز دارد که تاکنون ۴۷۰ کیلومتر اجرا و ۲۰۰ کیلومتر نیز گازدار شده است، در این شهر حدود ۲۰ هزار علمک نیز مورد نیاز است که نصب علمک ها آغاز شده است و در حال تکمیل است.

سخنگوی دولت در مورد وضعیت پیشرفت گازرسانی به سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: شبکه‌های مورد نیاز شهرهای ادیمی (مرکز نیمروز)؛ دوست محمد (مرکز هیرمند)؛ محمدآباد( مرکز هامون) و زهک (مرکز زهک) نیز با متراژ حدود ۲۸۰ کیلومتر به صورت کامل اجرا شده و فقط مراحل نهایی اجرای خطوط تغذیه بین این شهرها باقیمانده است که در حال اجرا است، پیش بینی می‌شود این ۴ شهر در ماه‌های ابتدایی سال آینده گازدار شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم اقدامات گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان به ثمر برسد.

​انتهای پیام/

ارسال نظر