سخنگوی دولت: میانگین سنی دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل حدود ۱۰ سال جوانتر است

سخنگوی دولت گفت: میانگین سنی دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل حدود ۱۰ سال جوانتر است.

سخنگوی دولت: میانگین سنی دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل حدود ۱۰ سال جوانتر است

به گزارش مملکت آنلاین، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت صبح امروز دوشنبه ۱۵ اسفند در نشست صمیمی با جمعی از جوانان که در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد.

سخنگوی دولت در این جلسه ضمن تبریک روز جوان در مورد دغدغه یکی از حاضران این جلسه در مورد توجه دولت به تشکل‌های مردم نهاد گفت: من اولین مجوز فعالیت تشکلی خودم را در سال ۱۳۸۷ از سازمان ملی جوانان گرفتم و در حوزه تشکل‌های مردم نهاد فعالیت کردم و خودم را نماینده سمن‌ها در دولت می‌دانم. به علاوه اعضا و نمایندگان سمن‌ها در جلسات مختلف دولت و کمیسیون‌های آن حضور دارند وما نسبت به فواید این تشکل‌های مردم نهاد آگاه هستیم.

وی افزود: در این دولت شورای عالی جوانان، یک ارتقای جایگاه جدی پیدا کرد و رئیس‌جمهور تاکنون خودشان شخصا سه بار جلسات این شورا را تشکیل دادند، درحالی که در ۱۰ سال قبل آن جلسات این شورا با حضور رئیس‌جمهور تشکیل نشده بود. در حوزه تشکلی و مردمی‌سازی نیز فعالیت‌های جدی در دولت سیزدهم صورت گرفته و سعی شده از ظرفیت‌های مردمی این زمینه‌ها استفاده شود.

بهادری جهرمی تشریح کرد: کشوری که امروز حکمرانی آن به امانت در دست نسل دهه‌های چهل یا پنجاه و شصت است، در آینده به دست دهه‌های هفتاد و هشتاد و نود می‌رسد. ما جوانان باید بدانیم که هرچه امروز بیشتر تلاش کنیم، زمینه را برای موفقیت آینده کشور که خودمان مدیریت آن را بر عهده می‌گیریم، فراهم می‌کنیم. با این تفکر قطعاً تمام فعالیت‌ها و انتقادات ما نیز باید با هدف اصلاح امور کشور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هیچ خط قرمزی برای ضربه زدن به ملت ایران ندارند، تصریح کرد: در بمباران بیمارستان شهید بهرامی تهران و مهدکودک آن، رژیم بعث تعداد زیادی از کودکان را به شهادت رساند که منابع مالی و تسلیحاتی آن را مطابق اسناد، برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی و عربستان سعودی می‌دادند و این کار را با علم بر اینکه صدام موشک شیمیایی به شهرها و مناطق مسکونی می‌زند، این کار را می‌کردند.

وی افزود: همان‌ها امروز با همان نگاه هستند و فعالیت می‌کنند و نباید فکر کنیم که کسی از بیرون کشور به فکر و دلسوز ما است. اگر قبلاً آن‌ها هزینه می‌کردند که برای صدام موشک تأمین کنند، امروز شبکه سعودی تروریستی را ایجاد می‌کنند و واقعاً هر دو این‌ها، یکی است.

سخنگوی دولت با تأکید بر اهمیت جوان‌گرایی در زمینه‌های مدیریتی و دولتی اظهار کرد: جنگ تحمیلی توسط جوانان اداره شد و در همان ۸ سال ثمره آن را دیدیم و تا به امروز هم فواید آن برای کشور را می‌بینیم. با این وجود چرا نباید از ظرفیت جوانان در خودروسازی استفاده کرد؟ چرا باید با وجود جوانان مستعد، یک نفر چرا یک نفر باید ۳۰ سال وزیر باشد و هنوز طلبکار باشد؟ میانگین سنی هیأت وزیران دولت سیزدهم وقتی بر روی کار آمد، نسبت به دولت سابق ۱۰ سال جوانتر شد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در این دولت سعی شده با اعتماد به جوانان مشکلات کشور حل شود. ما چندین وزیر جوان در دولت داریم و به در سطح معاونین وزرا و مدیران کل دستگاه‌ها نیز جوانان دهه شصتی و دهه هفتادی داریم. به عنوان مثال یکی از معاونان من در سمت دبیری هیأت دولت، دهه هفتادی است. در عمل هم می‌بینیم هرجا که یک بن‌بستی شکسته شد، یکی از همین مدیران جوان دولت موثر بود.

وی تأکید کرد: ما انتظار، روش‌ ارزیابی و تعامل‌مان با جوانان باید از کسی که ۳۰ سال تجربه و پختگی فعالیت اجرایی، اداری و سیاسی دارد، متفاوت باشد و به آن‌ها فرصت دهیم. ما جوانان باید بیشتر حامی و مدافع یکدیگر باشیم. اساساً به خاطر ارتباط دائم با مسائل روز نوع نگاه جوانان نسبت به تمام مسائل متفاوت‌ و پویاتر است و هرچه کمک کنیم حضور جوانان فعال‌تر باشد، حتماً روش‌های حل مسئله بهتر می‌شود.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: ما تمدنی که از گذشتگان‌مان به ارث بردیم را امروز تقویت می‌کنیم و ان‌شاءالله در آینده هم از آن استفاده خواهم کرد. قطعاً کشوری که ۴۴ در مقابل ناملایماتی‌ها و دشمنی‌های بی‌حد و مرز، مقاومت کرده و خوب پیش رفته، آینده روشن‌تر از امروز دارد. در ابتدای این جلسه تعدادی از کارآفرینان، نخبگان و فعالان فرهنگی جوان به بیان دغدغه‌ها، سئوالات و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر