نایب رییس کانون انبوه سازان کشور خبرداد:

درخواست ترکیه برای بهره‌گیری از توان ایران در بخش مسکن

نایب رییس کانون انبوه سازان کشور گفت: ترکیه به دنبال خسارت های ایجاد شده ناشی از زلزله در این کشور با هدف بازسازی واحدهای مسکونی خود برای استفاده از ظرفیت توان مهندسان ایرانی درخواست همکاری داده است.

درخواست ترکیه برای بهره‌گیری از توان ایران در بخش مسکن

به گزارش مملکت آنلاین، ایرج رهبر در نشستی با خبرنگاران افزود: توان مهندسی، تشکل و بخش های مختلف در کشور ما بالا است که چنین ظرفیتی موجب شده تا تعدادی از کشورها از جمله ترکیه برای ورود به حوزه ساخت به دنبال استفاده از ظرفیت مهندسان کشور ما باشند.

وی با بیان اینکه برای فعالیت با دیگر کشورها نیازمند صادر شدن ضمانت نامه های مالی هستیم، تصریح کرد: اما در این بخش هنوز برنامه و یا اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

رهبر گفت: امروز حدود ۱۱ دستگاه مسوول صدور خدمات فنی و مهندسی هستند، این در حالی است که انتظار می رود متولی این امر یک دستگاه باشد.

وی با اشاره به بازدید گروهی از مهندسان و شرکت های فنی و مهندسی از واحدهای مسکونی زلزله زده ترکیه تصریح کرد: صدور ضمانت های مالی نیازمند همکاری هر چه بیشتر دولت است.

نایب رییس کانون انبوه سازان کشور در ادامه به انتخابات اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: هدف انجمن این است که با همراهی با دولتمردان بتواند پیرو سیاست های دولت در حل مشکلات مسکن قدم های بزرگی بردارد.

رهبر افزود: بر همین اساس به دنبال ورود به اتاق بازرگانی هستیم چرا که با این اقدام می توانیم در حوزه مسکن مانورهای زیادی داده و اهداف خود را پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به شکل گیری جوامع مدنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این جوامع با هدف استفاده هر چه بیشتر از بخش خصوصی و کمک های مردمی شکل گرفتند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی یکی از مکان هایی است که به عنوان یک کانون مرکز تشکل بخش خصوصی می توان فعالیت های بسیار خوبی برای رونق بخش مسکن در آن انجام داد.

وی با اشاره به حضور وزرای مختلف در اتاق بازرگانی بیان داشت: وزرا در این نشست ها حرف های بخش خصوصی را می شنوند که باید ارتباط بین دولت و بخش خصوصی را نزدیک تر کنیم.

وی در ادامه گفت: در گذشته افراد برای رای دادن در اتاق بازرگانی، کارت های بازرگانی را می گرفتند و و از این کارت ها فقط به خاطر شرکت در انتخابات استفاده می کردند ولی در انتخابات پیش رو جلوی این کار گرفته شد و بر اساس تصمیم هیات نظارت، افرادی که قرار است حضور پیدا کنند، باید سابقه ۲ سال مدیریت داشته باشند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان کشور افزود: همچنین بر اساس قوانین جدید، متقاضی شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی باید در بنگاه محل فعالیت خود حداقل ۱۵ میلیارد تومان تراکنش مالی داشته باشند و در سال حداقل ۲۰ نفر کارگر تحت پوشش بیمه برای آن ها کار کرده باشد.

وی در ادامه به صدور خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: در گذشته صدور خدمات مهندسی کشورمان به خارج از کشور به ۲۵ میلیارد دلار می رسید، این درحالی است که این عدد در حال حاضر به ۵۰۰ هزار دلار رسیده است که بخشی از این مشکلات به تحریم ها پولی بازمی‌گردد.

وی توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی را از جمله برنامه ها برای حضور در اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: یکی از فعالیت های امروز در بخش مسکن به نهضت ملی بر می گردد که در این بخش نیز نیاز است تا دولت در کنار وام کم بهره و زمین، عملیات ساخت را به افراد متخصص واگذار کند تا در این بخش شاهد توازن باشیم.

لزوم اجرایی شدن قانون بهبود کسب و کار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های اتاق بازرگانی به لزوم اجرایی شدن قانون کسب و کار اشاره کرد و گفت: در این صورت بسیاری از فعالیت ها را می‌توان به خوبی به پیش برد.

رامین گوران اوریمی افزود: نگاه ما بر این است که بسیاری از فعالیت ها باید به بخش خصوصی سپرده شود و هدفمان نیز باید تقویت هر چه بیشتر این بخش باشد.

وی با اشاره به لازمه ورود به حوزه احداث انرژی، بیان داشت: کیفیت انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی بسیار بالاتر رفته است.

گوران اوریمی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ماموریت های ما حوزه نهضت ملی مسکن است که مدل هایی برای اجرای طرح با وزیر مسکن و شهرسازی پیش بردیم تا حدودی به صورت عملیاتی درحال پیشروی است و با وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه هایی را نیز امضا کرده ایم.

وی با بیان اینکه به وزارتخانه پیشنهاد دادیم که قیمت ها در شورای مسکن هر استان بسته شود، گفت: باید افرادی به اتاق بازرگانی و بخش مسکن وارد شوند که در این حوزه سررشته و کار کرده باشند.

دهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور، روز شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در تهران و سایر استان ها برگزار خواهد شد که گروه ائتلاف برای فردا با ۴۰ عضو در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مشارکت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر