ساخت ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است

طبق آخرین صحبت‌های ارائه شده تاکنون برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین زمین صورت گرفته و بیش از ۵۰۰ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده است.

ساخت ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است

به گزارش مملکت آنلاین، محمد مخبر - معاون اول رئیس‌جمهور به تازگی گفته است: در خصوص مسکن تاکنون اراضی احداث دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و تامین شده که این اراضی هم در مناطق روستایی و هم شهری است.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: موضوع مسکن به جد در حال پیگیری است و موانع احتمالی بر سر راه تولید و احداث مسکن در حال رفع شدن است.

بنابراین گزارش تا قبل از آمدن مهرداد بذرپاش که در هفته‌های اخیر به عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفته، ۵۰۹ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن وارد فرآیند اجرا شده و ۱۹۴ هزار واحد به مرحله‌ی فونداسیون رسیده بود.

هادی عباسی اصل ـ معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید که به آمار مذکور باید واحدهای خودمالکی، بنیاد مسکن، نیروهای مسلح و غیره را هم اضافه کرد که مجموع اجرا را به یک میلیون واحد با میانگین پیشرفت ۳۰ درصد می‌رساند.

در خصوص قیمت واحد ها برخی مسئولان حوزه مسکن می گویند که هزینه ساخت به حدود ۸ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد رقم ۷ تا ۸ میلیون تومان برای هر متر مربع و واریز مبلغ آورده بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تناسب چندانی با توان اقتصادی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ندارد.

با این حساب چاره‌ای نیست جز این‌که طرح‌ها از طریق وام بانکی جلو برود. اما در ۱۶ ماه گذشته، سیستم بانکی فقط ۳۹ هزار میلیارد تومان از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تعهد خود در قبال این پروژه را محقق کرده است. انبوه‌سازان نیز پیشنهاد داده‌اند که بخشی از منابع این پروژه را تامین کنند.

وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی ماه قبل اعلام کرد: به بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند پرداخت تعداد مشخص شده تسهیلات را بر عهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح های ساختمانی سرعت بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر