پلیس پاکستان به دنبال دستگیری عمران خان

در تلاش پلیس پاکستان برای دستگیری عمران خان؛ نخست وزیر سابق در اتاق نبود .

پلیس پاکستان به دنبال دستگیری عمران خان

به گزارش مملکت آنلاین، پلیس پاکستان اعلام کرد که روز یکشنبه مامورانی را برای دستگیری و بازداشت عمران خان روانه منزل او کرد اما موفق به یافتن نخست وزیر سابق نشد.

عمران خان که به همراه هوادارانش مدت‌ها است دولت را برای برگزاری انتخابات زودهنگام تحت فشار قرار می دهد با چندین پرونده قضایی روبرو است.

به گزارش فرانس‌پرس، ماموران پلیس اسلام آباد در حالی وارد خانه عمران خان در لاهور شدند که صدها تن از هواداران وی درآنجا جمع شده بودند؛ پلیس به رغم ورود به خانه موفق به یافتن نخست وزیر سابق نشد.

در پیامی که پلیس اسلا‌م‌آباد در توییتر منتشر کرد آمده است: «تیمی از ماموران به موجب حکم دادگاه برای دستگیری عمران خان وارد لاهور شده است.»

در ادامه این پیام آمده است که فرمانده تیم اعزامی وارد اتاقی در خانه عمران خان شد که گمان می‌رفت در آن حضور داشته باشد اما او در اتاق نبود.»

حکم بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که وی در پی تحقیقات یک پرونده مرتبط با فساد قرار بود در دادگاهی که تاریخ آن ۲۸ فوریه اعلام شده بود حضور یابد اما به این حکم تن نداد.

عمران خان متهم است هدایایی را که در دوران تصدی خود دریافت کرده و همچنین سود حاصل از فروش آنها را اعلام نکرده است.

مقامات و مسئولان دولتی در پاکستان موظفند کلیه هدایای دریافتی را اعلام کنند و تنها مجازند آندسته از هدایا را که ارزش آنها از حد مشخصی فراتر نمی‌رود، نزد خود نگه دارند.

در گزارش فرانس‌پرس آمده است که عمران خان دقایقی پس از خروج پلیس در حالی که ماموران هنوز بیرون از خانه بودند طی سخنانی خطاب به هواداران و اعضای حزبش گفت: «من برای مواردی که واقعیت ندارد احضار شده‌ام (...)»

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: «اگر ملت در برابر حاکمان فاسد نایستد آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود.»

شاه محمود قریشی، معاون حزب تحریک انصاف پاکستان که توسط عمران خان تاسیس شده نیز به خبرنگاران گفت اطلاعیه ای که از پلیس اسلام آباد دریافت کرده‌اند حاوی «هیچ حکم بازداشتی» نیست.

وی افزود: ما در این ارتباط با وکلای خود مشورت خواهیم کرد و مراحل قانونی را طی روزهای آینده دنبال می‌کنیم.

مدافعان حقوق بشر می‌گویند که دادگاه‌های پاکستان اغلب برای رسیدگی‌های طولانی و خسته‌‌کننده به پرونده‌ها با هدف مایوس و سرخورده کردن مخالفان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عمران خان ماه آوریل گذشته در پی رای عدم اعتماد مجلس از قدرت خلع شد و از آن زمان به این سو مبارزه و تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت به منظور برپایی انتخابات زودهنگام را آغاز کرد.

وی سال گذشته در جریان یکی از راهپیمایی‌‌هایی که به همراه هوادارانش در شهرهای مختلف برپا کرده بود مورد سوءقصد قرار گرفتن و بر اثر اصابت گلوله زخمی شد.

پاکستان با بیش از ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت کشوری است که با تورم شدید و ذخایر ارزی ناکافی دست و پنجه نرم می‌کند.

از سوی دیگر مذاکرات میان مقامات پاکستانی با صندق بین‌المللی پور برغم مشکلات جدی اقتصادی که این کشور جنوب آسیا با آن روبرو است متوقف شده است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر