مسمومیت‌ها به دو مدرسه خرم آباد رسید

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ساعتی قبل چند دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه زینبیه در خرم‌آباد با علائمی از مسمومیت مواجه شدند.

مسمومیت‌ها به دو مدرسه خرم آباد رسید

به گزارش مملکت آنلاین، رضا عزتی امروز ۱۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران از اعزام گروه پزشکی به این دبیرستان با هماهنگی مدیر مدرسه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه مشکل خاصی برای دانش آموزان این دبیرستان به وجود نیامده است و همه دانش‌آموزان در سلامت کامل هستند، در عین حال یکی از دانش آموزان که در پی این اتفاق دچار استرس و علائم بیشتری شده بود به‌منظور اطمینان از بهبودی کامل به مرکز درمانی منتقل ‌شد.

وی همچنین به بروز علائم مشابه در بین چند دانش‌آموز دبیرستان پسرانه شهید دستغیب خرم‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: با هماهنگی مدیر مدرسه و به‌منظور اطمینان یافتن از سلامت کامل دانش آموزان دو دستگاه آمبولانس به این دبیرستان اعزام و نهایتاً چند دانش‌آموز به مرکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان حفظ سلامتی و حفظ آرامش در بین دانش آموزان و خانواده آن‌ها را اولویت آموزش‌وپرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی برای هیچ‌یک از دانش آموزان در این زمینه به وجود نیامده است و مباحث اخیر بیش از آنکه سلامت دانش آموزان را به خطر اندازد جنبه روانی به همراه داشته است که در همین راستا گروه‌های متخصص مشاوره به برخی مدارس اعزام شده‌اند.

عزتی در خصوص فعالیت مدارس نیز گفت: به‌منظور جلوگیری از لطمه خوردن به وضعیت درسی دانش‌آموزان فعالیت مدارس طبق روال در حال انجام است و تا این لحظه تصمیمی برای استفاده از بستر مجازی و تعطیلی مدارس اتخاذ نشده است.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی رسانه‌های مجازی اخبار نادرستی در خصوص مسمومیت در مدارس منتشر می‌کنند که باعث ایجاد استرس در جامعه می‌شود، لذا شهروندان اخبار دقیق را صرفاً از مراجع رسمی دریافت نمایند و به شایعات مجازی اهمیت ندهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر