۱۲۰میلیون تومان هزینه پیش پرداخت حج تمتع در سال آینده

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: بخش اول پرداخت هزینه اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ مبلغ «یکصد وبیست میلیون تومان» است.

۱۲۰میلیون تومان هزینه پیش پرداخت حج تمتع در سال آینده

به گزارش مملکت آنلاین، وحید اسکندری درباره هزینه‌ها، پیش‌پرداخت و اقساط پرداختی حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: قسط نخست هزینه حج سال بعد برای متقاضیان واجد شرایط اعزام که امسال اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، برای قطعی شدن ثبت نام، ۱۲۰میلیون تومان است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت افزود: هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی، مدت اقامت و گروه قیمتی مسکن برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی آن برای هر کاروان در دو مرحله پرداخت می‌شود که واجدین شرایط در بخش اول باید ۱۲۰میلیون تومان پرداخت کند.

اسکندری خاطرنشان کرد:‌ هزینه حج تمتع بر مبنای کیفیت و نوع کاروان و خدماتی که ارائه خواهند داد ممکن است تا سقف ۱۳۹ میلیون تومان متغیر است و کاروان ها بنا به انتخاب خود زائران است، که پس از انتخاب کاروان و نهایی شدن سقف هزینه، زائران باید ما به التفاوت تا سقف هزینه را پرداخت و تسویه کنند.

وی گف: واجدین شرایط اعزام حج که در کارت بانک خود مبلغ ۱۰۹ میلیون تومان سپرده دارند، باید پس از انتخاب کاروان و اعلام سازمان حج و زیارت نسبت به تسویه هزینه اعزام اقدام کنند.

ثبت‌نام حج از اولویت‌های سال ۱۳۸۶ فعلا انجام نمی‌شود

اسکندری درباره اولویت‌های حج تمتع ۱۴۰۲ اظهار داشت: مطابق با اطلاعیه قبلی سازمان حج و زیارت، قرار بود ثبت نام از اولویت سوم (دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا پایان فروردین ۱۳۸۶) در ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ و اولویت چهارم (دارندگان اسناد تا پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ ) از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شود که به دلیل استقبال مشمولان تشرف و تکمیل ظرفیت کاروان‌ها تا اطلاع ثانوی امکان ثبت نام ودیعه گذاران سال ۸۶ وجود ندارد.

وی گفت: ثبت‌نام حج با توجه به استقبال کم‌نظیر مشمولان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در اولویت‌های اول (ثبت‌نام‌کنندگان در کاروان‌های حج در سال ۱۳۹۹ ) و دوم (ودیعه‌گذاران حج تا پایان سال ۱۳۸۵ ) و تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعلامی حج ۱۴۰۲ برای اولویت‌های سوم و چهارم فعلا انجام نمی‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان این که ثبت نام حج از اولویت های سال ۱۳۸۶ فعلا انجام نمی شود تصریح کرد: فراخوان اولویت‌های بعدی به صورت عمومی انجام نخواهد شد و در صورت انصراف زائرین ثبت نام شده و ایجاد ظرفیت خالی در کاروان‌ها، صرفا فراخوان به صورت محدود و استانی انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر