معاون وزیر اقتصاد خبر داد

افزایش ۱۰۴ هزار میلیاردی سرمایه بانک‌های دولتی

معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: در چند ماه گذشته ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در شبکه بانکی زیرمجموعه وزارت اقتصاد اتفاق افتاده است.

افزایش ۱۰۴ هزار میلیاردی سرمایه بانک‌های دولتی

به گزارش مملکت آنلاین،عباس حسینی در نخستین همایش ملی قرض الحسنه اظهار کرد: در راستای سیاست اصلاح ساختار مالی بانک‌ها بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در شبکه بانکی زیرمجموعه وزارت اقتصاد اتفاق افتاده است و تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دو بانک دیگر نیز اگر تا پایان امسال مجامع خود را برگزار کنند، افزایش سرمایه پیدا خواهند کرد و به یک عدد رویایی در این حوزه می‌رسید.

حسینی ادامه داد: در زمینه اصلاح ساختار مالی بانک‌ها شورای پول و اعتبار این امکان را فراهم کرد که بتوانیم از محل فروش دارایی‌هایمان افزایش سرمایه بانک‌ها را داشته باشیم.

معاون وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت تسهیلات خرد بانکی نیز گفت: برای نخستین بار به این آمار دست پیدا کردیم که ۱۶ درصد تسهیلات بانکی به تسهیلات خرد اختصاص پیدا کرده است که آمار قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی درباره عملکرد دو بانک قرض‌الحسنه در کشور نیز گفت: در بررسی عملکرد بانک‌ها به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت بزرگی در بانک‌های قرض‌الحسنه وجود دارد. بنابراین حمایت همه جانبه بانک‌های قرض‌الحسنه را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا در صددیم تا ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های قرض‌الحسنه را افزایش دهیم که تا امروز ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و در تابستان سال آینده به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر