در بورکینافاسو، پرچم فرانسه را آتش زدند

همزمان با جدیدترین حملات تروریستی در بورکینافاسو با بیش از ۳۰ کشته، مردم این کشور با برگزاری تظاهرات خواستار خروج ارتش فرانسه از کشور شدند.

در بورکینافاسو، پرچم فرانسه را آتش زدند

به گزارش مملکت آنلاین، مردم شهر واگادوگو پایتخت بورکینافاسو، درتازه ترین نشانه افزایش احساسات ضد فرانسوی در این کشور غرب آفریقا که درگیر تبعات اقدامات شورشیان نیز هست، به خیابان ها آمدند.

براساس این گزارش، صدها نفر در مرکز اواگادوگو تجمع کردند و شعارهایی علیه فرانسه سر دادند و بنرهایی در دست داشتند که از ارتش فرانسه می خواست، خاک این کشور را ترک کند.

برخی تظاهرکنندگان همچنین پرچم های فرانسه را آتش زدند و برخی دیگر از این پرچم برای جمع آوری زباله استفاده کردند. یک معترض به نام آداما ساوادوگو، گفت که ما می خواهیم به فرانسه نشان دهیم که دیگر نیازی به حضورش نداریم.

روابط بین بورکینافاسو و فرانسه در پی دو کودتای نظامی سال گذشته در این کشور تیره شد. تنش در روابط فیمابین با اظهارات مقامات حکومتی این کشور مبنی بر اینکه حضور نظامی فرانسه در بورکینافاسو امنیت را بهبود نمی بخشد، افزایش یافت.

معترضان خشمگین پیشتر به سفارت فرانسه و مرکز فرهنگی فرانسه در پایتخت بورکینافاسو و همچنین پایگاه نظامی فرانسه در این کشور، حمله کرده بودند.

در اوایل ماه جاری نیز دولت بورکینافاسو خواستار تغییر سفیر فرانسه شده بود.

فرانسه حدود ۴۰۰ نظامی از نیروی ویژه این کشور در بورکینافاسو مستقر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: المیادین

ارسال نظر