رونمایی سونی از ربات جراح فوق دقیق با قابلیت بخیه زدن با دقت بالا + ویدئو

ربات جراح سونی، دانه‌های ذرت را با دقت فوق‌العاده بالا بخیه می‌زند.

رونمایی سونی از ربات جراح فوق دقیق با قابلیت بخیه زدن با دقت بالا + ویدئو

به گزارش مملکت آنلاین، سونی از ربات ریزجراحی جدیدی رونمایی کرده است که به شکلی فوق‌العاده دقیق و ظریف، شکاف کوچکی در دانه‌ی ذرت را بخیه می‌زند.

ربات جدید سونی، اولین دستگاه در نوع خود است که به‌طور خودکار ابزارهای مختلف خود را تعویض می‌کند و عملکرد آن با موفقیت روی حیوانات آزمایش شده است.

ربات سونی برای کمک در زمینه‌ی جراحی فوق‌ریز طراحی شده است؛ حوزه‌ای بسیار تخصصی که جراحان در آن روی عروق خونی و اعصاب بسیار کوچک با قطرهای بسیار کمتر از یک میلی‌متر کار می‌کنند. این مدل از جراحی به دست‌هایی فوق‌العاده بی‌تحرک نیاز دارد و متخصصان این زمینه، اغلب کل عمل جراحی را به وسیله‌ی میکروسکوپ انجام می‌دهند.

 بنابراین، ربات‌های ریزجراحی برای جراحی‌های حساس، بسیار ایدئال هستند. در حال حاضر، تعدادی از شرکت‌ها مانند اینتویتیو سرجیکال، استریکر و دیگران، ربات‌های مشابه را در حوزه‌ی درمان بالینی به کار می‌گیرند.

باید اشاره کرد که منظور از ربات جراح، ربات‌های کاملاً مستقلی نیستند که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، بلکه این ربات‌ها، ابزارهای عملیات از راه دور محسوب می‌شوند که به جراحان امکان می‌دهند تا همزمان با کاهش حرکات دست، دید گسترده‌تری داشته باشند.

در واقع، ربات‌های مورد بحث می‌توانند این پیش‌شرط را که جراحان فوق‌ریز باید افراد خاص با استعداد فیزیکی بالا و کنترل خارق‌العاده در هماهنگی دست و انگشتان باشند، به‌طور کامل حذف می‌کند. این ربات جراحی کارآمد، به طیف وسیع‌تری از افراد امکان می‌دهد تا عمل‌های بی‌نهایت ریز را با استفاده از حرکات بزرگ‌تر و دست‌های لرزان‌تر، به‌خوبی به انجام برسانند.

تصویرپردازی دقیق و تخصصی سونی که در تلویزیون‌ها و دوربین‌هایش به کار می‌رود، برای ربات‌ها نیز بسیار کارآمد واقع شده است.

این ربات که در حال حاضر در مرحله‌ی نمونه‌ی اولیه قرار دارد، دستگاه جراحی از راه دور کم‌تأخیری است که به جراح امکان می‌دهد از یک جفت کنترلگرهای قلم‌مانند حساس به فشار استفاده کند و اثرات آنی آن‌ها را ازطریق سامانه‌ی دوربین سه‌بعدی استریوسکوپی با وضوح 4K تماشا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر