انصراف ۱۰ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا

فرماندار گرگان با اشاره به برپایی ۳۸۲ صندوق اخذ رأی در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا شامل ۳۶۶ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار گفت: با انصراف ۱۰ نامزد و تغییر حوزه انتخابیه چند داوطلب دیگر، ۹۸ نفر برای کسب ۲ کرسی این حوزه انتخابیه با هم رقابت می‌کنند.

انصراف ۱۰ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل نادری در نشست خبری اظهار کرد: ۱۳۸ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار در گرگان، ۸۶ شعبه ثابت و سه شعبه سیار در آق‌قلا و یک شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در شهر «قرق» آرای مردم را در روز ۱۱ اسفند جمع‌آوری خواهد کرد.

وی افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۹۲ نفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام، ثبت‌نام اولیه شدند که ۱۰ درصد از افراد ثبت‌نامی توسط هیات اجرایی ردصلاحیت شدند و سپس صلاحیت افراد برای بررسی به هیات نظارت رفت که در مجموع ۹۸ نفر به مرحله نهایی رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه ۱۵ درصد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گرگان و آق‌قلا زن هستند، بیان کرد: ۱۷ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای مدرک دکتری و مابقی مدرک ارشد یا معادل آن را دارند.

وی گفت: تنوع قومیت، مذهب و جنسیت در بین نامزدهای حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا وجود دارد و مردم می‌تواند به راحتی کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کنند.

نادری از ارائه آموزش‌های متعدد به عوامل اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: انتخابات امسال به صورت نیمه‌الکترونیک برگزار می‌شود که در همین راستا ۵۲۰ کاربر انتخابات در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا فعالیت می‌کنند.

 

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر