رییس جمهو در دیدار با جمعی از علما، نخبگان و خانواده شهدا در گلستان:

تاکید بر حفظ وحدت و انسجام به عنوان یکی از ضروریات بسیار مهم کشور

رئیس جمهور توجه به توسعه علم و دانش به عنوان یکی از زمینه‌های مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بر نقش علما، فرهیختگان و نخبگان در این زمینه تاکید کرد.

تاکید بر حفظ وحدت و انسجام به عنوان یکی از ضروریات بسیار مهم کشور

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به گلستان، شامگاه پنجشنبه در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان که در جوار مضجع شریف امامزاده یحیی ابن زید (ع) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه علما و نخبگان نسبت به شناخت جامعه، نیازها و اقتصائات آن و نقش‌آفرینی برای رفع این نیازها، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با کژی‌ها و فسادها را دو وظیفه اصلی این قشر از جامعه برشمرد.

رئیسی توجه به توسعه علم و دانش به عنوان یکی از زمینه‌های مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بر نقش علما، فرهیختگان و نخبگان در این زمینه تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین ناظر به برخی نکات مطرح شده از سوی چند تن از چهره‌های برگزیده استان گلستان درباره مسائل و مشکلات این استان، بر توجه ویژه دولت به تخصیص اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی، عدالت‌محوری در تدوین برنامه هفتم توسعه، توجه به فعال کردن اقتصاد روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی روستائیان، بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، توجه به گردشگردی به عنوان ظرفیت مهم و محوری استان، لزوم گسترش کتابخانه‌های استان گلستان و توسعه ورزش به عنوان یکی از زمینه‌های مهم برای صیانت از جوانان تاکید کرد.

رئیسی در ادامه حفظ وحدت و انسجام در کشور را از ضروریات بسیار مهم برشمرد و با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در این زمینه تاکید کرد: هر کس با عمل، سخن و قلم خود به انسجام و وحدت موجود در کشور لطمه بزند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در راستای اهداف و خواسته‌های دشمنان گام برداشته است.

رئیس جمهور با اشاره به وقایع تلخ و تاسف‌بار غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه زنان و کودکان به رغم مقاومت بی‌نظیر و مثال‌زدنی مردم این منطقه تصریح کرد: جهان اسلام و امت اسلامی همواره آنجایی از دشمنان ضربه خورده که وحدت و انسجامش دچار غفلت و آسیب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر