افزایش دو برابری عضویت در کتابخانه‌های کلاله

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله افزایش دو برابری عضویت در کتابخانه‌های کلاله خبرداد.

افزایش دو برابری عضویت در کتابخانه‌های کلاله

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالخلیل قوچی زاده رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله از افزایش دو برابری عضویت و امانت در کتابخانه های این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله با حضور فرهاد شیبک فرماندار کلاله، عبدالخلیل قوچی زاده رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در این جلسه فرهاد شیبک فرماندار کلاله گفت: بر اساس آمار ثبت شده در شش ماه اول امسال ۸۸۹ نفر عضو جدید ۴ کتابخانه شهرستان شده اند که در مقایسه با آمار مدت مشابه پارسال (۴۴۲ نفر) بسیار ارزشمند است.

فرماندار کلاله  با تشکر از شهرداری کلاله در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از عوارض شهرداری ها گفت: قطع به یقین این مبالغ در راستای حل مشکلات مشخص بر اساس قانون در کتابخانه ها هزینه می شود.

فرهاد شیبک رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کلاله در ادامه گفت: همه اعضا و ادارات و نهادهای فعال فرهنگی و حتی اجرایی، تلاش کنند بر میزان کتابخوان ها در جامعه کمک کنند.

عبدالخلیل قوچی زاده رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در این جلسه برنامه های هفته کتاب (۲۴ تا ۳۰ آبان) را تشریح کرد و گفت: غبار روبی گلزار شهیدان، نواختن زنگ کتاب در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب، عصری با شعر، عضوگیری رایگان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، رونمایی از کتاب نویسندگان شهرستان و ... از جمله برنامه های این هفته در شهرستان خواهد بود.

عبدالخلیل قوچی زاده به افزایش مراجعه و امانت گیری کتاب اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۴۸۳۹ جلد کتاب به امانت رفته است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۶۹۱۲ جلد به امانت رفتن کتاب) بیش از دو برابر رشد را نشان می دهد.

قوچی زاده با تشکر از شهرداری کلاله اعلام کرد: این نهاد سال گذشته با پرداخت ۲۳۸ میلیون تومان به کتابخانه عمومی کلاله بدهی خود در سال ۱۴۰۱ را تسویه کرد و امسال نیز تا کنون ۵۰ میلیون تومان بصورت علی الحساب به کتابخانه های شهرستان پرداخت کرده است.

رئیس کتابخانه های شهرستان گفت: شهرداری شهر فراغی بدهی های خود تا سال ۱۴۰۱ را تسویه کرد و از سهم امسال چیزی پرداخت نکرده است.

گفتنی است در شهرستان کلاله ۴ باب کتابخانه عمومی (۲ کتابخانه شهر کلاله، یک کتابخانه شهر فراغی و یک کتابخانه روستایی دهنه)؛ با بیش از ۴۱ هزار جلد کتاب و ۳۱۰۵ عضو، فعالیت دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا کارزگر

ارسال نظر