فروش ۱۱۹ میلیارد تومانی در نمایشگاه بین المللی کتاب در پنج روز

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: تا پایان روز پنجم نمایشگاه ۱۱۹ میلیارد تومان در ۲ بخش حضوری و مجازی کتاب خریداری شده است.

فروش ۱۱۹ میلیارد تومانی در نمایشگاه بین المللی کتاب در پنج روز

به گزارش مملکت آنلاین، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره آخرین آمار فروش گفت: تا پایان دیروز ۱۱۹ میلیارد تومان در ۲ بخش حضوری و مجازی کتاب خریداری شده که از این مبلغ ۴۵ میلیارد تومان در بخش مجازی بوده است. همچنین سهم ناشران ۳۲ میلیارد تومان و سهم کتابفروشان ۱۳ میلیارد تومان است، در مجموع حضوری و مجازی هم ۳۹۵ هزار نسخه کتاب به فروش رفته است.
وی افزود: در بخش مجازی کتاب‌های خریداری شده با پست به صورت رایگان ارسال می‌شود و این امکان برای دوستداران کتاب در سراسر کشور مهیاست که با مراجعه به وبگاه (ketab.ir) بتوانند، کتاب‌های خود را انتخاب کنند. در بخش حضوری نمایشگاه هم شاهد استقبال گسترده مردم هستیم و پیش بینی می‌کنیم در روز‌های آینده ازدحام در نمایشگاه بیشتر شود.
قائم مقام نمایشگاه کتاب در خصوص رونمایی از سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان گفت: بنابر مواردی که برای اجرایی کردن بند جیم ماده ۹۲ برنامه ششم کشور و مصوبه‌ای که در دولت ارائه شده است، تسهیلات مناسبی برای ارائه خدمت به ناشران و کتابفروشان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بخش عمده این تسهیلات مربوط به تخفیف حامل‌های انرژی و تعرفه پستی است که می‌تواند در کاهش هزینه‌های ناشران و بهای تمام شده کاغذ در حوزه ثبت یا قیمت کتاب و دسترسی مردم به کتاب اثر بگذارد و بیشترین خدمات این سامانه در مرحله اول کاهش هزینه‌های پستی و حامل‌های انرژی برای ناشران و کتابفروشان است.
رمضانی گفت: با رونمایی از این سامانه، ناشران و کتابفروشان می‌توانند با مراجعه به این سامانه در مورد خدماتی که تعرفه‌های فرهنگی دولت برای خدمات مختلف تعیین کرده است نام نویسی کنند و به وزارتخانه‌ها معرفی شوند تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
وی افزود: این خدمات در وزارتخانه‌های نفت و نیرو و ارتباطات و وزارت کشور و مجموعه‌های شهرداری‌ها پراکنده شده است و برای ناشران و کتابفروشان قابل استفاده خواهد بود.
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به برنامه‌های جنبی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران گفت: نشست‌های نمایشگاه هر روز در ۶ سرای آموزشی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، کوشک کتاب و گوشه نقد، سینما کتاب و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. این برنامه‌های با حضور نویسندگان و اصحاب قلم و چهره‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر