نمایشگاه بین‌المللی کتاب بطور رسمی آغاز بکار کرد

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بطور رسمی آغاز بکار کرد

به گزارش مملکت آنلاین، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، اصحاب رسانه و مردم  در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که قرار بود در حیاط مصلای امام خمینی(ره) و به شکل مردمی برگزار شود، به دلیل بارندگی با تاخیر نیم ساعتی در غرفه کوشک کتاب واقع در شبستان برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این آیین ضمن خوش‌آمدگویی به زلفیه دولت‌زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان گفت: سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیش‌بینی خوبی آغاز شده، فضای مصلا به شکل کامل در اختیار دوستداران کتاب است. بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران و مشتاقان کتاب و نشر قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تجربه سال گذشته از برگزاری هم‌زمان نمایشگاه مجازی و حضوری بیان کرد: سال گذشته تجربه خوبی در فروش هم‌زمان نمایشگاه حضوری و مجازی داشتیم و مردم مشتاق حضور در نمایشگاه هستند، اما این امکان برای همه مهیا نیست، بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای دسترسی مردم در سراسر شهرهای ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فعال است.

به گفته او، نمایشگاه بین‌المللی کتاب فقط برای کتاب نیست بلکه محفل و جشنی برای ایران سربلند است و نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای مهرورزی بیشتر است. در این روزها خدمت به اهالی علم و فرهنگ بر عهده ما است.

اسماعیلی تاکید کرد: بنای جمهوری اسلامی، افزایش فعالیت فرهنگی با کشورهای دوست و برادر است و این پیوند عاطفه هر روز بیشتر خواهدشد.

اسماعیلی ضمن تشکر از حضور وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان گفت: از میهمان ویژه دوره سی و چهارم نمایشگاه که وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان هستند برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب کمال تشکر و قدردانی را دارم، بنای دولت جمهوری اسلامی افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر تاجیکستان که جزوی از حافظه ی تاریخی ما ایرانیان است.

وزیر فرهنگ گفت: ما و خواهران و برادران تاجیکستانی احساس غربت نمی کنیم و این پیوند مهر و عاطفه هر روز بین ما بیشتر و محکم تر خواهد شد.

اسماعیلی گفت: از دوستانمان در بخش های مختلف صداوسیما، رسانه های گروهی، مطبوعات، خبرگزاری ها، شهرداری ، نیروی انتظامی، بانک ملی ایران که حمایت نمایشگاه را بر عهده گرفته اند تشکر ویژه دارم.

وزیر فرهنگ گفت: از نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون فرهنگی نیز تشکر میکنم، به صورت ویژه سپاسگذار خانواده شهدای امنیت ، شهدای مدافع حرم که در جمع ما حضور دارند هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر