۲ درصد دانش‌آموزان کتب خود را دریافت نکرده اند / سال آینده ١۵٢میلیون کتاب چاپ خواهدشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: ٩٨درصد از ثبت نام کنندگان کتاب درسی دریافت کرده اند.

۲ درصد دانش‌آموزان کتب خود را دریافت نکرده اند / سال آینده ١۵٢میلیون کتاب چاپ خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: فرایند چاپ کتاب طولانی است و  ما چاپ کتاب را  از سال گذشته شروع کردیم.

او افزود: ٩٨درصد از ثبت نام کنندگان کتاب دریافت کرده اند و تنها ۲ درصد دانش آموزان  کتاب دریافت نکرده اند، دلیل این موضوع عدم ثبت نام آنها در سامانه است. البته موارد دیگری هم موجود است که باید پیگیری شوند.سامانه ما بسیار دقیق است وتوسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دانش آموزان به موقع ثبت نام شوند کمبودی نخواهیم داشت.امسال ١۵٠میلیون کتاب چاپ شده است.

لطیفی با اشاره به این که ماندگاری کتاب باید ۵تا١٠سال باشد اما محتوا باید تغییر کند اظهار داشت: ما ٢٠٠ تا٣٠٠نوع کتاب داریم که باید تغییر کنند و اصلاح شوند، کتاب های درسی و عناوین باید تغییر کند و از سال ١۴٠٣ شاهد تغییرات خواهیم بود.متاسفانه دولت از ما حمایت نمی‌کند و ما مجبوریم قیمت کتاب‌ها را افزایش دهیم.

وی گفت: استاندار کیفت و بهداشت کتاب یک ساله است.برای سبک شدن کتاب برنامه‌هایی داریم و حجم کتاب نیز با کاهش عناوین کمتر خواهد شد البته باید از دروسی همچون سواد رسانه‌ای بیشتر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر مقوا و کاغذ را به کشور وارد می کردیم اما  امسال مقوا ١٠٠ درصد به صورت داخلی تولید شده است.در سال آینده ١۵٢میلیون جلد چاپ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر