استقلال و پرسپولیس به طلبکاران واگذار نمی‌شوند

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: طلبکاران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در اولویت واگذاری سهام این دو باشگاه در راستای خصوصی‌سازی قرار ندارند.

استقلال و پرسپولیس به طلبکاران واگذار نمی‌شوند

به گزارش مملکت‌آنلاین، معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به موضوع در اولویت بودن طلبکاران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صف خصوصی‌سازی این دو باشگاه گفت: چنین چیزی نیست و هر کسی می‌تواند در خرید سهام شرکت کند.

ابوالقاسم شمسی جامخانه با اشاره به این که کارگروهی که در سازمان خصوصی‌سازی تشکیل شده است، اهلیت فنی و مالی اشخاص را بررسی می‌کند و کاری ندارد که آن شخص از باشگاه طلبکار است یا نه، افزود: این سازمان برای بحث سهام کنترلی و مدیریتی بر اساس دستورالعمل مصوب شده، اهلیت فنی و مالی را بررسی می‌کند و چه طرف بدهکار باشد و چه طلبکار مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین، همه می‌توانند در واگذاری شرکت کنند، اما بر اساس دستورالعمل ذکر شده بررسی خواهند شد که چه افردی از لحاظ فنی و مالی می‌توانند در واگذاری حضور داشته باشند.

و همچنین در خصوص این که آیا شرکت‌های تعاونی در اولویت‌های اصلی برای خرید سهام این دو باشگاه هستند یا نه؟ تصریح کرد: فارغ از استقلال و پرسپولیس، از ورود شرکت‌های تعاونی برای خرید سهام استقبال می‌‌کنیم و می‌توانند سهام بگیرند، اما قانون برای آنها اولویتی قرار نداده است.

شایان ذکر است در حالی بنا بر وعده‌های متعدد وزیر ورزش قرار بود سهام سرخابی‌ها تا پایان شهریور امسال رنگ و بوی خصوصی‌سازی به خود بگیرند که این وعده حالا به انتهای پاییز منتقل شده است. این در شرایطی است که شمسی جامخانه معاون سازمان خصوصی‌سازی در این رابطه معتقد است: در ابتدا اعلام شده بود که عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شهریورماه انجام می‌شود، بعد از آن به دلیل برخی مسایل به مهرماه موکول شد، اما صورت‌های مالی این دو باشگاه به مرحله نهایی نرسید. با این حال وضعیت باشگاه پرسپولیس از نظر صورت‌های مالی و برخی دیگر اقدامات که قرار است برای واگذاری آن انجام شود به مراتب بهتر از استقلال است.

به گفته این مقام مسئول، در مقابل اما عرضه سهام باشگاه استقلال در بورس با مشکلاتی همراه است و هنوز صورت‌های مالی آن نهایی نشده است، تغییر و تحولات اعمال شده هم موجب شده تا به جمع‌بندی نهایی نرسیم. صورت مالی این باشگاه کار را متوقف کرده است، در صورت رفع مشکلات موجود سهام باشگاه استقلال پس از پرسپولیس وارد بورس خواهد شد.

این در شرایطی است که بدهی‌های باشگاه استقلال هم زیاد هستند و هم مانع واگذاری این باشگاه؛ بدهی‌هایی که در زمان مدیریت و مالکیت دولت بر این باشگاه تحمیل شده است و به نوعی طلبکاران این باشگاه از دولت طلبکارند. بنابراین رسانه‌ها خبر از این دادند که یکی از گزینه‌های مدنظر این است که احتمالا در فاز نخست واگذاری سهام باشگاه استقلال در فرابورس، طلبکاران عمده این باشگاه در اولویت خرید سهام قرار بگیرند؛ که البته این موضوع از سوی معاون سازمان خصوصی‌سازی رد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر