جرارد: لیورپول باید مجمسه «کلوپ» را بسازد

اسطوره باشگاه لیورپول پیشنهاد داد که با ساخت مجسمه «یورگن کلوپ» به عنوان بزرگ‌ترین مربی جهان که قرمزهای آنفیلد را بعد از ۳۰ سال در یک قدمی فتح لیگ جزیره قرار داده است، مرد آلمانی را در آنفیلد جاودان کنند

جرارد: لیورپول باید مجمسه «کلوپ» را بسازد

به گزارش مملکت‌آنلاین، لیورپولی‌ها در صورت کسب ۶ امتیاز از ۹ دیدار ابتدایی خود در شروع مجدد فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ لیگ جزیره، جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد.

شاگردان کلوپ تا پیش از تعلیق رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، با اختلاف فاحش ۲۵ امتیازی بالاتر از منچسترسیتی صدرنشین لیگ جزیره بوده و از ۲۹ دیدار خود در این فصل ۲۷ بازی را با برد پشت سر گذاشته بودند.

پروژه آغاز مجدد لیگ جزیره چهارشنبه هفته جاری با دیدار سیتی برابر آرسنال شروع شده و در صورت شکست سیتیزن‌ها در آن دیدار و پیروزی لیورپول در شهرآورد مرزیساید برابر اورتون، راه برای قهرمانی شاگردان کلوپ هموار خواهد شد.

در این بین، «استیون جرارد» که در سال ۲۰۱۸ هدایت تیک رنجرز را عهده‌دار شده است، گفت: بیایید سر اصل مطلب برویم؛ فکر می‌کنم کلوپ بزرگ‌ترین سرمربی جهان است. می‌دانم سرمربی‌های موفق زیادی هم وجود دارند؛ «پپ گواردیولا» استثنایی است. «کارلو آنچلوتی» هم همین‌طور و فکر می‌کنم اورتون خیلی خوش شانس است که کسی با رزومه آنچلوتی را روی نیمکت خود دارد.

وی ادامه داد: با تجربه‌ای که در دوسال گذشته به عنوان سرمربی پیدا کرده‌ام، می‌دانم این شغل تا چه اندازه سخت و چالش برانگیز است و غیر از احترام هیچ کار دیگری در قبال کلوپ وجود ندارد.

جرارد افزود: آن‌گونه که او خودش را مدیریت می‌کند، با من رفتار کرده است و با شغلش رفتار می‌کند؛ هم با عقلش کار می‌کند و هم با قلب؛ تنها دغدغه او لیورپول است؛ او آمد و باعث پیشرفت باشگاه شد.

کلوپ با به ارمغان آوردن نوزدهمین قهرمانی لیگ برای لیورپول، در کنار «بیل شنکلی» و «باب پایسلی» در تاریخ لیورپول جاودانه خواهد شد؛ دو سرمربی که مجسمه‌های آنان بیرون آنفیلد خودنمایی می‌کند.

جرارد می‌گوید سرمربی آلمانی نیز شایسته همین تحسین و تمجید است.

وی ادامه داد: با شناختی که از کلوپ دارم، تمایلی به خاص بودن ندارد؛ او را می‌شناسم؛ او فروتن و قابل احترام است. وقتی به وسعت کاری که کرده است، نگاه می‌کنید، بدون شک او را شایسته همان جایگاه سرمربیان نمادین باشگاه خواهید یافت.

کلوپ در ادامه گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که زمانی که کلوپ هدایت لیورپول را عهده‌دار شد، آنها شبیه به برترین تیم جهان نبودند و حتی در جمع چهار تیم اول نیز قرار نداشتند. از نظر من کسی مثل کلوپ باید همین حالا پاداش خود را دریافت کند. به نظر ما در فوتبال اغلب صبر می‌کنیم تا افراد پیر شوند و سپس مورد تقدیر و ستایش قرار گیرند. با این حال، می‌دانم مالکان لیورپول اجازه چنین اتفاقی را نخواهند داد. آنها باید از همین حالا ساخت مجمسه او را آغاز کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر