سلطانی‌فر: مسوولیت قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال است

وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام مسوولیت قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال است و قطعا خودشان به نهادهای نظارتی پاسخ خواهند داد.

سلطانی‌فر: مسوولیت قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال است

به گزارش مملکت‌آنلاین، مسعود سلطانی‌فر درباره حواشی قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی و معرفی وی از سوی انجمن فرهنگی ایران - هلند و وزارت ورزش، اظهار داشت: این موضوع ماجرای پیچیده‌ای نیست. در طول روز، نامه‌های اداری مختلف زیادی برای وزارت ورزش می‌آید. این نامه‌ها را به فدراسیون‌ها ارجاع می‌دهیم و آنها باید تصمیم اصلی را بگیرند. نقش وزارت ورزش نظارتی است. این نامه برای فدراسیون فوتبال آمده بود و من نوشتم برای بررسی و بهره‌برداری به این فدراسیون ارجاع شود. علاوه بر سه گزینه‌ای که در نامه وجود داشت، گزینه‌های دیگری هم مطرح بودند که حدود ۹ نفر می‌شدند ولی تصمیم گیرنده اصلی فدراسیون فوتبال بود.

وی در ادامه افزود: تمام موارد را خود فدراسیون بررسی کرده است. مسوولیت قرارداد ویلموتس هم با فدراسیون فوتبال است و قطعاً خودشان به نهادهای نظارتی پاسخ خواهند داد.

وزیر ورزش و جوانان درباره بند فسخ سه ماهه که قرارداد ویلموتس اضافه شده بود، گفت: براساس تجربیات گذشته من این بند را توصیه کردم چون اگر نتوانستیم با یک سرمربی همکاری کنیم راهی برای قطع همکاری وجود داشته باشد.

وی همچنین بیان داشت: اگر باشگاهی با فدراسیون همکاری می‌کرد بعد از ویلموتس گزینه ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌شد. اعتقاد دارم اگر یک گزینه ایرانی انتخاب می‌شد بهتر از ویلموتس نتیجه می‌گرفتیم.

وی درباره خصوصی شدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تصریح کرد: من می‌خواهم استقلال و پرسپولیس تحت هر شرایطی، هرچه زودتر خصوصی شوند تا هم این دو باشگاه در مسیر پیشرفت قرار بگیرند و هم وزارت ورزش فرصت کافی برای اداره امور ورزش داشته باشد و بقیه رشته‌های ورزشی هم رشد کنند. هیچ کجای دنیا دو باشگاه رقیب متعلق به یک مجموعه نیستند. استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند. اصرار دارم این ۲ باشگاه باید بعد از خصوصی شدن وارد بورس شوند تا هواداران دو تیم هم مشارکت داشته باشند. این حرف‌ها شعار نیست، این برنامه‌ای است که دنبال می‌کنیم و به زودی استقلال و پرسپولیس از زیر مجموعه وزارت ورزش خارج می‌شوند. جدا از این که همکارانم علی‌نژاد، تقی‌زاده، احمدی و فرامرزیان هر روز در این خصوص جلسه دارند، خودم هفته‌ای دو یا سه جلسه در این زمینه می‌گذارم.

سلطانی‌فر در پایان اذعان داشت: حالا که المپیک یک سال عقب افتاده، مهم‌ترین اولویت برای من واگذاری استقلال و پرسپولیس است. این دو باشگاه که خصوصی و در بورس عرضه شوند، وزارت ورزش می‌تواند نفس بکشد و با تمام قدرت به پیشرفت ورزش بپردازد. حتی یک درصد سهام سرخابی‌ها هم نباید در اختیار وزارت ورزش بماند چون در این صورت باز هم اداره این دو باشگاه به گردن وزارت ورزش می‌افتد. استقلال و پرسپولیس باید ۱۰۰درصد خصوصی شوند. حالا که شاهد رونق بورس هستیم، استقلال و پرسپولیس هم باید وارد بورس شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر