مروری بر آینده تمامی ۳۲ مربی جام جهانی

استعفا و اخراج همیشه گوشه‌ای از آینده سرمربیان تیم‌های حاضر در جام جهانی بوده است.

مروری بر آینده تمامی ۳۲ مربی جام جهانی

به گزارش مملکت آنلاین، جام جهانی قطر برگزار شد و آرژانتین در فینال تماشایی بر فرانسه مدافع عنوان قهرمانی پیروز شد. پس از جام جهانی برخی از مربیان از سمت خود برکنار شدند یا کنار رفتند.

یک نمای کلی از ۳۲ سرمربی حاضر در جام جهانی نشان می‌دهد چه سرنوشتی برای آن‌ها رخ داده یا خواهد داد:

تیته (برزیل)

همان‌طور که قبل از جام جهانی اعلام شده بود، تیته، سرمربی برزیل پس از این مسابقات بازنشسته خواهد شد. تیته از سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی برزیل بود و قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۹ شد. سلسائو در ۸۱ بازی تحت هدایت او، ۶۱ بار پیروز شد و تنها ۷ شکست را متحمل شد. آخرین بازی زمانی بود که برزیل با شکست ۳ بر ۵ برابر کرواسی در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر حذف شد. جانشین او هنوز مشخص نیست، اخیراً پپ گواردیولا، سرمربی من سیتی و کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال گزینه برزیل بودند که هر دو هنوز با باشگاه‌های خود قراردادهای طولانی مدت دارند. گواردیولا تا سال ۲۰۲۵، آنچلوتی تا سال ۲۰۲۴.

اتو آدو (غنا)

اتو آدو در ماه فوریه هدایت تیم ملی غنا را برعهده گرفت اما از همان ابتدا به صراحت اعلام کرد که پس از جام جهانی کنار خواهد رفت. آدو اکنون مربی استعدادیابی در بوروسیا دورتموند است. او درباره شرایط خود گفت: معلوم بود که بعد از جام جهانی  کنار خواهم رفت. من و خانواده‌ام آینده خود را در آلمان می‌بینیم. پست خود را در دورتموند دوست دارم. حتی اگر جام جهانی را برده بودیم، این یک تصمیم خانوادگی بود.

لوییس انریکه (اسپانیا)

پس از حذف در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مراکش، لوییس انریکه برکنار شد. لوییز د لا فوئنته، سرمربی جدید این تیم شده است. لوییس انریکه در سال ۲۰۱۸ هدایت لاروخا را بر عهده گرفت. در سال ۲۰۱۹، پس از ابتلای دخترش به سرطان و درگذشت او، برای چند ماه کنار رفت.

روبرتو مارتینز (بلژیک)

روبرتو مارتینز بلافاصله پس از شکست در مرحله گروهی جام جهانی از سمت سرمربیگری تیم ملی بلژیک استعفا داد و گفت: امروز آخرین بازی من به عنوان مربی بلژیک بود.  این مربی ۴۹ ساله پس از تساوی مقابل کرواسی در آخرین بازی گروهی این تصمیم را اعلام کرد. مارتینز از سال ۲۰۱۶ سرمربی بلژیک بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و یورو با بلژیک ناکام ماند. مقام سوم روسیه ۲۰۱۸ بهترین نتیجه جام جهانی در تاریخ بلژیک بود.

لوییس فان خال (هلند)

همان‌طور که قبلا توافق شده بود، لوییس فان خال پس از جام جهانی قطر، سومین دوره مربیگری خود را به عنوان سرمربی این تیم به پایان رساند. فان خال از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ و از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ با "لاله‌های نارنجی" کار کرد. او در آگوست ۲۰۲۱ سومین حضور روی نیمکت "لاله‌های نارنجی" را تجربه کرد و تنها در  بازی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرژانتین شکست خورد. رونالد کومان در اول ژانویه ۲۰۲۳ هدایت هلند را برعهده خواهد گرفت و برای دومین بار سرمربی تیم ملی کشورش خواهد شد.

پائولو بنتو (کره جنوبی)

پائولو بنتو پس از شکست مقابل برزیل در مرحله یک هشتم نهایی، از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی جدا شد. قرارداد او در پایان سال به پایان می‌رسید. این پرتغالی در سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی کره جنوبی شد و برای سومین بار در تاریخ کره جنوبی به مرحله یک هشتم نهایی قطر راه یافت. هیچ چیز در مورد جانشین او مشخص نیست.

جراردو مارتینو (مکزیک)

جراردو مارتینو، سرمربی مکزیک از ناکامی تاریخی در مرحله گروهی بی‌نصیب نماند و جدایی خود را اعلام کرد. این مربی ۶۰ ساله گفت: قرارداد من با سوت پایان بازی به پایان رسید. بر اساس گزارش رسانه‌های مکزیکی، فدراسیون با وجود ناکامی می‌خواست قرارداد او را تمدید کند اما مارتینو نپذیرفت. این مربی آرژانتینی در سال ۲۰۱۹ هدایت تیم را برعهده گرفت و این تیم را به قهرمانی در جام طلایی ۲۰۱۹ رساند.

کسپر هیولمند (دانمارک)

همان‌طور که پیتر مولر، مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال دانمارک اعلام کرد این اتحادیه مایل است با وجود عملکرد ضعیف در جام جهانی، قرارداد کسپر هیولمند را تمدید کند. هیولمند در آگوست ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی دانمارک را بر عهده گرفت و این تیم را در مسابقات یورو ۲۰۲۱ به مقام چهارم رساند. بنابراین، برای بسیاری از اسکاندیناویایی‌ها او محبوب‌ترین گزینه است.  قرارداد این مربی ۵۰ ساله تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد.

هانسی فلیک (آلمان)

اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد که هانسی فلیک، سرمربی تیم آلمان باقی خواهد ماند.  فلیک بعد از ابقا در سمت خود گفت: من و تیم مربیگری‌ام به مسابقات یورو ۲۰۲۴ در کشور خود خوشبین هستیم. ما می‌توانیم به عنوان یک تیم خوب عمل کنیم. ما از قطر درس خواهیم گرفت. من به کار خود ایمان دارم. آلمان دوباره مدعی خواهد شد. فلیک که قراردادش تا پایان جولای ۲۰۲۴ بود اکنون تیم ملی را برای مسابقات قهرمانی اروپا در خانه در تابستان ۲۰۲۴ آماده می‌کند. سرمربی پیشین بایرن در آگوست ۲۰۲۱ سمت مربیگری آلمان را برعهده گرفت.

گرت ساوت‌گیت (انگلیس)

گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس باقی ماند. اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد این مربی ۵۲ ساله در یورو ۲۰۲۴ نیز سرمربی انگلیس است. قرارداد فعلی سرمربی انگلیس تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد. ساوت‌گیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انگلیس به مرحله یک چهارم نهایی رسید و در این مرحله برابر فرانسه ۲ بر یک شکست خورد. در آستانه جام جهانی، ساوت‌گیت به دلیل عملکرد ضعیف انگلیسی‌ها در لیگ ملت‌ها و سقوط به دسته B مورد انتقاد قرار گرفت و از توماس توخل به عنوان جانشین او یاد می‌شد. ساوت‌گیت از سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی انگلیس بوده است. او در سال ۲۰۱۸ این تیم را در جام جهانی روسیه به مقام چهارم رساند و در مسابقات یورو ۲۰۲۰ سال گذشته انگلیس در ضربات پنالتی فینال را به ایتالیا واگذار کرد. این باعث می‌شود که این مربی ۵۲ ساله موفق‌ترین مربی انگلیس پس از سر آلف رمزی باشد که این تیم را در سال ۱۹۶۶ قهرمان جهان کرد. 

فرناندو سانتوس (پرتغال)

فرناندو سانتوس و اتحادیه فوتبال پرتغال پس از شکست مقابل مراکش در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در قطر راه خود را جدا کردند. سانتوس ۶۸ ساله در سال ۲۰۱۴ هدایت تیم پرتغال را برعهده گرفت و منجر به قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۶ و قهرمانی لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ شد. قرارداد او تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد. مورینیو سرمربی فعلی آ اس رم به عنوان جانشین احتمالی سانتوس اعلام شده است.

آلیو سیسه (سنگال)

آلیو سیسه پس از شکست در مرحله یک هشتم نهایی مقابل انگلیس آینده خود را به عنوان سرمربی تیم ملی سنگال باز گذاشته است. سرمربی سنگال که مدت کوتاهی قبل از جام جهانی قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد گفت: ما یک بازی را باختیم و حذف شدیم. می‌خواهم از آن درس بگیرم و بعد خواهیم دید چه خواهد شد. سیسه در سال ۲۰۱۵ این سمت را بر عهده گرفت.

ریگوبرت سانگ (کامرون)

ریگوبرت سانگ در مارس ۲۰۲۲ سمت مربیگری کامرون را پذیرفت و در جام جهانی قطر در مرحله گروهی حذف شد. به نظر می‌رسد او هم‌چنان سرمربی کامرون خواهد بود.

گرگ برهالتر (ایالات متحده آمریکا)

قرارداد گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا در پایان سال جاری به پایان می‌رسد. چگونگی ادامه آن هنوز مشخص نیست. آمریکا در جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل هلند باخت. برهالتر از دسامبر ۲۰۱۸ هدایت آمریکایی‌ها را برعهده دارد. 

گوستاوو آلفارو (اکوادور)

گوستاوو آلفارو، سرمربی اکوادور به آینده خود به عنوان سرمربی تیم ملی اکوادور فکر می‌کند. این آرژانتینی ۶۰ ساله می‌خواهد وقت خود را صرف پیشرفت تیم کند. او در این زمینه گفت: اکنون به زمان نیاز دارم تا شرایط را برای فوتبال اکوادور بهتر از قبل کنم.

فلیکس سانچز (قطر)

آینده فلیکس سانچز، سرمربی قطر هنوز نامشخص است. این مربی ۴۷ ساله اسپانیایی درباره ماندن یا رفتن از این تیم گفت: در مورد آینده‌ام، مطمئن نیستم. باید فکر کنم. مربی پیشین باشگاه بارسلونا بیش از ۱۶ سال پیش در آکادمی اسپایر کار خود را آغاز کرد و پس از حضور در تیم‌های جوانان، در سال ۲۰۱۷ به مربیگری تیم ملی رسید. قرارداد سانچز در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

دیگو آلونسو (اروگوئه)

دیگو آلونسو اوایل امسال به عنوان مربی اروگوئه انتخاب شد و تا دسامبر ۲۰۲۵ قرارداد دارد. با وجود روزهای تلخ در قطر، ظاهراً آلونسو می‌خواهد به عنوان مربی ادامه دهد. حداقل هیچ نشانه‌ای از جدایی وجود ندارد.

چسلاو میخنیویچ (لهستان)

چسلاو میخنیویچ از ژانویه ۲۰۲۲ هدایت لهستان را برعهده و قرارداد او تا پایان سال اعتبار دارد. آینده او به عنوان مربی لهستان مشخص نیست. با این حال او لهستان را به اولین حضور در مرحله یک هشتم نهایی از سال ۱۹۸۶ هدایت کرد، جایی که آن‌ها مقابل فرانسه، شکست خوردند.

مورات یاکین (سوییس)

مورات یاکین، سرمربی سوییسی احتمالا پس از جام جهانی در سمت خود باقی خواهد ماند. این مربی ۴۸ ساله که از آگوست ۲۰۲۱ سرمربی سوییس است،  تا ژوییه ۲۰۲۴ قرارداد دارد. در قطر، سوییس در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر یک مغلوب پرتغال شد.

جان هردمن (کانادا)

مشخص نیست که جان هردمن به عنوان سرمربی کانادا ادامه خواهد داد یا خیر. این مربی انگلیسی، کانادایی‌ها را به دومین حضورشان در جام جهانی در تاریخ رساند اما پس از سه شکست به خانه بازگشتند. جزییاتی در مورد مدت قرارداد او که در سال ۲۰۱۸ امضا شده مشخص نیست.

اروه رنار (عربستان سعودی)

اروه رنار باید به عنوان سرمربی عربستان سعودی با وجود حذف در مرحله گروهی جام جهانی باقی بماند. این مربی ۵۴ ساله در ژوییه ۲۰۱۹ این پست را برعهده گرفت و تا سال ۲۰۲۷ قرارداد دارد. عملکرد قوی در قطر نیز شرایط او را تثبیت کرده است. در اولین بازی، او یک پیروزی هیجان‌انگیز ۲ بر یک مقابل آرژانتین به دست آورد. در بازی با لهستان و مکزیک هم عملکرد عربستان خوب بود فقط نتایج با بازی خوب تیم مطابقت نداشت.

هاجیمه موریاسو (ژاپن)

هاجیمه موریاسو نیز اکنون به دنبال ادامه کار در این تیم است. ژاپن بالاتر از اسپانیا و آلمان قرار گرفت ولی در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی مقابل کرواسی شکست خورد . موریاسو در پایان گفت: ما به یک چهارم نهایی نرسیدیم و نتوانستیم این نقطه عطف را رقم بزنیم اما برابر اسپانیا و آلمان پیروز شدیم، آن‌ها قهرمانان پیشین جهان هستند. ژاپن می‌تواند در صحنه جهانی پیروز شود. مدت زمان قرارداد این مربی ۵۴ ساله مشخص نیست.

راب پیج (ولز)

راب پیج به احتمال زیاد پس از سال ۲۰۲۲ سرمربی تیم ملی ولز خواهد ماند. او هنوز تا سال ۲۰۲۶ قرارداد دارد. آن‌ها در دومین حضور در جام جهانی در تاریخ خود به طرز بدی ناکام ماندند و فقط با یک امتیاز به کار خود پایان دادند.

دراگان استویکوویچ (صربستان)

کاپیتان پیشین تیم ملی صربستان از مارس ۲۰۲۱ سرمربی صربستان بوده و مشخص نیست قرارداد او تا چه زمانی اعتبار دارد. در هر صورت، نتیجه جام جهانی ناامید کننده بوده است. آن‌ها تنها با یک امتیاز به عنوان قعرنشین گروه پس از برزیل، سوییس و کامرون معرفی شدند. استویکوویچ پس از حذف ازمسابقات گفت: ما در ماه مارس برای مسابقات یورو کارمان را آغاز می‌کنیم و هیچ چیزی در مورد آن تغییر نخواهد کرد.

لوییس فرناندو سوارز (کاستاریکا)

لوییس فرناندو سوارز هنوز تا دسامبر ۲۰۲۶ با کاستاریکا قرارداد دارد. جام جهانی با شکست سنگین مقابل اسپانیا بسیار بد برای او شروع شد اما در آخرین بازی مقابل آلمان شانس صعود به دور حذفی وجود داشت. تاکنون او در مورد احتمال جدایی زودهنگام اظهار نظری نکرده است.

دیدیه دشان (فرانسه)

این مربی که از سال ۲۰۱۲ در سمت خود بوده است قراردادش پس از جام جهانی به پایان رسیده است. اخیراً، نوئل لو گرات، رییس اتحادیه فوتبال فرانسه گفت: امیدوارم او بگوید بله. پیدا کردن مربی با این کیفیت کار آسانی نیست. پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که زین‌الدین زیدان بعد از جام جهانی هدایت تیم ملی فوتبال فرانسه را برعهده خواهد گرفت و جایگزین دشان می‌شود. اما عملکرد خوب دشان در نیمکت فرانسه باعث شده است تا فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال تمدید قرارداد این مربی باتجربه باشد.

زلاتکو دالیچ (کرواسی)

زلاتکو دالیچ یک بار دیگر به دستاورد تاریخی همراه با کرواسی دست یافت. موفقیت‌های تا این‌جای کار گویای درخشش دالیچ روی نیمکت کرواسی است که قراردادش تا ژوئن ۲۰۲۴ اعتبار دارد. دالیچ  گفت: شش ماه دیگر مسابقات مقدماتی لیگ ملت‌ها و یورو را داریم. برنامه من این است که کرواسی را به یورو ۲۰۲۴ برسانم.

ولید رکراکی (مراکش)

اولین کشور آفریقایی که به نیمه نهایی جام جهانی رسید. مراکش بزرگ‌ترین شگفتی‌ساز رقابت‌ها بود. در آگوست ۲۰۲۲ بود که ولید رکراکی سرمربی تیم ملی مراکش شد و تنها چهار ماه بعد او این شاهکار تاریخی را رقم زد. قرارداد او تا آگوست ۲۰۲۵ اعتبار دارد. جدایی او از مراکش مطرح نیست.

لیونل اسکالونی (آرژانتین)

لیونل اسکالونی آرزوی آرژانتین را برای اولین قهرمانی خود در جام جهانی از سال ۱۹۸۶ برآورده کرده است. او سال گذشته نیز با آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شد و اولین قهرمانی لیونل مسی در جام جهانی را با تیم ملی رقم زد. قرارداد اسکالونی تا دسامبر ۲۰۲۶ اعتبار دارد و او احتمالاً سرمربی "آلبی سلسته" خواهد ماند.

جلال قادری (تونس)

قادری در نشست خبری پس از پیروزی مقابل فرانسه  در پاسخ به سوالی درباره شرایط خود گفت: نمی‌دانم چرا می‌گویند استعفا می‌دهم. این حق فدراسیون است که قرارداد من را فسخ کند ولی استعفا نخواهم داد. مدت قرارداد این مربی۵۱ ساله مشخص نیست، او از ژانویه هدایت این تیم را برعهده دارد.

گراهام آرنولد (استرالیا)

گراهام آرنولد، ۵۹ ساله پس از شکست مقابل آرژانتین گفت: ابتدا به تعطیلات می‌روم و سپس خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد. قرارداد او  به پایان رسیده است و قرار است به زودی شرایط او مشخص شود.

کارلوس کی‌روش (ایران)

در سپتامبر ۲۰۲۲، کارلوس کی‌روش برای دومین بار سرمربی تیم ملی ایران شد. از نظر ورزشی، برد مقابل ولز برای صعود کافی نبود زیرا ایران در سومین بازی برابر آمریکا شکست خورد. قرارداد مربی پرتغالی با پایان این مسابقات به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر