سرنوشت کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ بعد از فینال/ جامی با ۵ کیلو طلا

کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بعد از فینال بازگردانده می‌شود یا قهرمان آن را پیش خود نگه‌می‌دارد؟

سرنوشت کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ بعد از فینال/ جامی با ۵ کیلو طلا

به گزارش مملکت آنلاین، فینال جام جهانی ۲۰۲۲ یکشنبه برگزار می‌شود و تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص خواهد شد. یکی از دو تیم موفق خواهد شد که جام قهرمانی را به دست بیاورد.

پس از پایان فینال، پروتکل فیفا حکم می کند که جام توسط قهرمان چند روز پس از مراسم بازگردانده شود. این جام به شهر پادرنو در میلان ایتالیا می‌رود؛ جایی که شرکت برتونیا در آن قرار دارد که مسئولیت بازسازی آن را قبل از بازگشت به مقر اصلی در زوریخ سوئیس بر عهده دارد.

این شرکت ماکت جام اصلی را با مخلوط مس، روی و با سه لایه طلا درست می‌کند. کشورهایی که این ماکت را در ویترین خود دارند عبارتند از آلمان (۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴)، آرژانتین (۱۹۷۸ و ۱۹۸۶)، ایتالیا (۱۹۸۲ و ۲۰۰۶)، برزیل (۱۹۹۴ و ۲۰۰۲)، فرانسه (۱۹۹۸ و ۲۰۱۸) و اسپانیا (۲۰۱۰).

آخرین تیمی که جام اصلی جام جهانی فوتبال را حفظ کرد برزیل بود که پس از قهرمانی در سال ۱۹۷۰ این حق را به دست آورد و جام ژول ریمه را برای همیشه پیش خود نگه داشت چرا که طبق قانون فیفا قرار بود کشوری که ۳ بار قهرمان جام می شود، این جام را برای همیشه به دست آورد و به همین خاطر فیفا مجبور شد طرح جدیدی را برای آن سفارش دهد که از سال ۱۹۷۴ آلمان مورد استفاده قرار گرفت. 

جام قهرمانی توسط سیلویو گازانیگا، هنرمند ایتالیایی طراحی شد. این طرح از بین ۵۳ طرح ارسالی از هفت کشور مختلف انتخاب و با ارتفاع ۳۶.۵ سانتی متر و وزن ۶.۱۷۵ کیلوگرم ساخته شد.

مجموع وزن این جام ۶ کیلو و ۱۷۵ گرم و میزان طلای به کار رفته در آن ۴ کیلو و ۹۲۷ گرم است؛ ضمن اینکه طلای آن ۱۸ عیار است. اما طلای خالص به‌ کار رفته در آن ۳ کیلو و ۶۹۵.۲۵ گرم است. روی این کاپ که مظهر شادی در فوتبال است، دو بازیکن با بلند کردن دستانشان در حال خوشحالی هستند و یک توپ که مثالی از بازی فوتبال است، روی دست این دو فرد دیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر