سبقت راموس از رونالدو/ مراکش تاریخ ساز شد

گونچالو راموس، جوان ۲۱ ساله تیم ملی پرتغال در دیدار با سوئیس جای رونالدو را در زمین گرفت و با هت‌تریک مقابل رقیب قدرتمند، شگفتی‌ساز شد.

سبقت راموس از رونالدو/ مراکش تاریخ ساز شد

به گزارش مملکت آنلاین، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روز سه شنبه با برتری مراکش مقابل اسپانیا و پرتغال مقابل سوئیس به پایان رسید. مراکش و اسپانیا در زمان‌های معمول و اضافه به بن‌بست خوردند و به ضربات پنالتی رفتند که یاسین بونو دروازه‌بان مراکشی با مهار دو پنالتی قهرمان تیمش شد و به تیمش کمک کرد تا برای اولین بار به یک چهارم نهایی برسد.

کریستیانو رونالدو در دیدار پرتغال و سوئیس روی نیمکت قرار گرفت تا پرتغال یک بازی هجومی کلاس بالا را با برتری ۶ بر یک مقابل سوئیس رقم زد. گونچالو راموس که به جای رونالدو وارد زمین شده بود، یک هت‌تریک فوق العاده به ثمر رساند تا صعود آسان پرتغال به مرحله بعد قطعی شود.

در این گزارش بهترین آمار و ارقام بازی‌های دیشب را مشاهده می‌کنید:

مراکش و اسپانیا

۱ و ۴

مراکش به اولین تیم عرب زبان تبدیل شد که به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است. آن‌ها همچنین چهارمین تیم آفریقایی هستند که به این مرحله از جام‌های جهانی دست یافته‌اند.

۱

ولید الرکراکی، اولین مربی آفریقایی است که توانسته به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه یابد.

۱

اسپانیا این بازی را با فقط یک شوت در چارچوب به پایان رساند. این آمار برابر است با کمترین شوت در چارچوب اسپانیایی‌ها در یک بازی جام جهانی که به سال ۱۹۶۶ بر می‌گردد. آن ها سه بار دیگر هم چنین آماری را ثبت کرده‌اند که آخرین مورد به جام جهانی ۲۰۰۶ و شکست ۳ بر یک مقابل فرانسه باز می‌گردد.

۱۸ سال و ۲۳ روز

در ۱۸ سال و ۲۳ روزگی، گاوی به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که بعد از پله در مرحله حذفی جام جهانی بازی کرده است. پله در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ فقط ۱۷ سال و ۲۴۹ روز داشت.

۲۳۴ و ۲۰۶

رودری، هافبک اسپانیایی در بازی با مراکش ۲۳۴ لمس و ۲۰۶ پاس سالم داشت که بیشترین لمس توپ و پاس سالم در جام جهانی مردان از سال ۱۹۶۶ است که آمارها ثبت می‌شود.

۴

هیچ تیم مردانی بیشتر از اسپانیا در جام جهانی پنالتی از دست نداده است که برابر با ۴ پنالتی است.

همچنین این سومین بار متوالی است که اسپانیا در ضربات پنالتی جام جهانی حذف می‌شود.

پرتغال و سوئیس

۳

گونچالو راموس بعد از میرسلاو کلوزه در سال ۲۰۰۲، به اولین بازیکنی شد که در اولین بازی ملی خود در جام جهانی هت‌تریک می‌کند.

همچنین او گل‌های بیشتری نسبت به رونالدو در مراحل حذفی جام جهانی به ثمر رسانده است. در حالی که رونالدو شش بار در مرحله حذفی به میدان رفته است.

۴

راموس از حیث تاثیرگذاری روی گل در یک مسابقه به اوزبیو پیوست. اوزبیو در دیدار با کره‌شمالی در جام جهانی ۱۹۶۶ موفق به زدن ۴ گل به کره‌شمالی شده بود. راموس در دیدار با سوئیس ۳ گل زد و یک پاس گل داد.

۲۱ سال و ۱۶۹ روز

گونچالو راموس به جوان‌ترین بازیکن با تاثیرگذاری روی ۴ گل از جام جهانی ۱۹۶۶ به این سمت (که اطلاعات ثبت شده است) تبدیل شد. او همچنین به جوان‌ترین بازیکن بعد از پله در سال ۱۹۵۸ تبدیل شد که توانسته در مرحله حذفی هت‌تریک کند.

۱

رونالدو برای اولین بار در دوران ورزشی خود یک بازی را در مرحله حذفی از روی نیمکت شروع کرد.

۳۹ سال و ۲۸۳ روز

در ۳۹ سالگی، په‌په به دومین بازیکن مسنی تبدیل شد که در جام جهانی گلزنی کرده است.

۵

برونو فرناندس تاکنون در سه بازی جام جهانی ۲۰۲۲ روی پنچ گل اثر گذاشته است - دو گل و سه پاس گل. این بیشترین اثیرگذاری یک بازیکن پرتغالی در یک دوره از مسابقات از سال ۱۹۶۶ است.

۲۸

بازی های مرحله یک شانزدهم نهایی ۲۰۲۲ شاهد ۲۸ گل بود. این رکورد بیشترین گل زده در این مرحله از سال ۱۹۸۶ است که مرحله یک هشتم نهایی در جام جهانی تعریف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر