وزارت ورزش و جوانان علیه فدراسیون سوارکاری / ماجرای مجمع انتخاباتی بیخ پیدا کرد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در واکنش به برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری در غیاب نماینده وزارت ورزش و با وجود اعتراض ۲ کاندیدا گفت: در محاکم قضایی طرح دعوی می‌کنیم و این اقدام بدعت نابجای در ورزش گذاشت.

وزارت ورزش و جوانان علیه فدراسیون سوارکاری / ماجرای مجمع انتخاباتی بیخ پیدا کرد

به گزارش مملکت آنلاین، برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری با وجود اعلام رسمی وزارت ورزش مبنی بر تعویق ۱۰ روزه مجمع انتخاباتی این فدراسیون، واکنش معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش را به دنبال داشت.

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری در حالی از ۲۱ به ۳۱ خردادماه تغییر یافت که در اقدامی عجیب، مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در غیاب نماینده وزارت ورزش و با حضور نماینده کمیته ملی المپیک، برگزار و رای به ریاست چهار ساله مسعود خلیلی داد.

سیدمحمد پولادگر با اشاره به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و با تاکید بر این که طبق تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون‌ها تاریخ برگزاری مجمع می‌تواند تغییر پیدا کند، گفت: تغییر تاریخ برگزاری مجمع نیازمند هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان است. همیشه تاریخ برگزاری مجمع توسط وزارت ورزش و جوانان تایید و سپس اطلاع‌رسانی می‌شود که فدراسیون سوارکاری تاییدیه وزارت را نگرفت و از ابتدا روالی که خودشان در نظر گرفته بودند را در پیش گرفتند.

معاون وزیر ورزش با تاکید بر تایید صلاحیت سه کاندیدای سوارکاری افزود: سه نفر از کاندیداها برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری تایید صلاحیت شدند اما ۲ کاندیدا به دلیل عدم اعلام به‌ موقع به آن‌ها و نداشتن زمان کافی برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها و فراهم نبودن شرایط عادلانه و مساوی برای برگزاری انتخابات، نسبت به تاریخ مجمع اعتراض داشتند.

پولادگر افزود: در خصوص فدراسیون سوارکاری سوالاتی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و چند نفر از نمایندگان به دلیل برخی از مشکلات که وجود داشت، درخواست تحقیق و تفحص برای این فدراسیون داشتند. در کمیسیون فرهنگی در حضور رئیس وقت فدراسیون سوارکاری سوالات مطرح شد. رئیس فدراسیون توضیحاتی را در این جلسه ارائه کرد که مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت. در همین رابطه در صحن علنی مجلس طرح تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری مطرح شد. وزارت ورزش نیز نسبت به اعتراض‌های مطرح شده و وجود شائبه‌های موجود، تصمیم گرفت که زمان دیگری را برای برگزاری انتخابات درنظر بگیرد. از آنجا که یکی از کاندیداها رئیس وقت فدراسیون بود، در نظر داشتیم که مدت ریاست او به اتمام برسد و سرپرست برای فدراسیون بگذاریم تا بدون حاشیه بتوانیم، انتخابات را برگزار کنیم.

پولادگر همچنین از ارسال نامه‌ای از سوی عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس به وزارت ورزش خبر داد و گفت: نایب رئیس مجلس طی این نامه درخواست داشت به دلیل تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری و بررسی برخی از شائبه‌ها، زمان برگزاری انتخابات به تعویق بیفتد. وزیر ورزش نیز نیز طی نامه‌ای که به فدراسیون ارسال کرد، این موضوع را یادآور شد که زمان انتخابات می‌بایست تغییر کند. ضمن اینکه ۲ نفر از کاندیداها هم شکایاتی را داشتند. همه این موضوعات دلایلی بود که می‌خواستیم انتخابات را ۱۰ روز به تعویق بیندازیم و در ۲ خبرگزاری رسمی کشور این موضوع منتشر شد و هیچکس نمی‌تواند عنوان کند که از تعویق انتخابات بی‌خبر بوده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: متاسفانه دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری طبق وویس‌ها و صحبت‌هایی که موجود است، عنوان می‌کند که ادعاهای مسئولین وزارت ورزش دروغ و کذب است که قطعا از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. وزارت ورزش و جوانان وظیفه نظارت بر ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها را دارد و درست است که در اساسنامه یک عضو است، ولی عضویت وزارت ورزش و جوانان در مجامع کاملا متفاوت است. ما علاوه بر وظیفه نظارتی که داریم موظف هستیم که به مصوبات هیئت وزیران نیز عمل کنیم.

پولادگر با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری بدون حضور نماینده وزارت ورزش و با وجود اعتراض ۲ کاندیدا افزود: طبق وظیفه‌ای که داریم در محاکم قضایی طرح دعوی خواهیم کرد. متاسفانه با این حرکت بدعت نابجا و نادرست در ورزش کشور گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر