استقلال و پرسپولیس روی هم ۳۷۵۹ میلیارد تومان!

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی هم ۳۷۵۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شدند.

استقلال و پرسپولیس روی هم ۳۷۵۹ میلیارد تومان!

به گزارش مملکت آنلاین، امیر رحیمی سرپرست شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: برند دو باشگاه ارزش قابل توجهی دارد و بر مبنای آن می توانیم قیمت گذاری که انجام بدهیم، مجموع برند و قیمت ارزش دارایی هاست. اکنون برند استقلال ۱۷۷۵ میلیارد تومان قیمت گذاری شده و برند پرسپولیس ۱۹۸۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: از نظر دارایی ها، استقلال ۲ مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم ناصر حجازی را دارد. ضمن اینکه یک دفتر مرکزی و یک آپارتمان در خیابان لارستان به اسم باشگاه است که ارزش آنها تقریبا حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است و استقلال به این میزان دارایی دارد.

وی اضافه کرد: اما دارایی های پرسپولیس کمتر است چون یک مجموعه شهید درفشی فر را دارد که ۷۶۳ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است. حدود ۳۱۷ میلیارد تومان نیز برای مجموعه شهید گمنام قیمت گذاری شده و پرسپولیس سه دانگ یا نصف یک دفتر مرکزی را نیز دارد که ارزش دارایی های پرسپولیس تقریبا ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

رحیمی خاطر نشان کرد: از نظر قیمت گذاری، براساس ارزش روز خالص دارایی ها، قیمت استقلال ۲۷۹۰ میلیارد و پرسپولیس ۳۲۱۰ میلیارد تومان است. این قیمتی است که کارشناسان رسمی اعلام کرده اند و در هیئت واگذاری تصویب شده و آقای قربانزاده ریاست سازمان خصوصی سازی نیز آن را اعلام کردند و رسما در فرابورس درج و منتشر شد

سرپرست شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی افزود:  ارزیابی مجدد هر دو باشگاه در سال ۹۹ صورت گرفته و سرمایه دو باشگاه به حدود ۷۰۰ میلیارد رسیده است. استقلال نزدیک ۷۲۰ میلیارد سرمایه ثبتی دارد و پرسپولیس ۷۰۱ میلیارد. چون دارایی استقلال بیشتر است، ارزش سرمایه شرکتی آن بالاتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر