آنالیز سپاهان تا قبل از نبرد بزرگ

حریف پرسپولیس: ماشین جنگی ژنرال!

بازی بزرگ هفته پنجم لیگ برتر فوتبال را زردهای دیار زاینده رود در برابر سرخ های پایتخت برگزار می کنند، دیداری که به ال کلاسیکو فوتبال ایران مشهور است و همیشه زیبا و جذاب بوده است.

 حریف پرسپولیس: ماشین جنگی ژنرال!

به گزارش مملکت‌آنلاین، این مسابقه همیشه حاشیه داشته ، چه در داخل زمین و چه روی سکوها ، در دو مصاف آخری که این دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی فصل قبل با هم داشتند اتفاقات جنجالی نقش اول این کارزار را داشته و ارزش های فنی بازی را تحت شعاع خود در آورده است!

سپاهان تا اینجای لیگ محک جدی نخورده و این اولین آزمون جدی این تیم در مصاف با یک مدعی قهرمانی ، در یک دیدار ۶ امتیازی است!

بر اساس داده های سایت تحلیلی یازده ، سپاهان قلعه نویی در چهار بازی گذشته با آرایش ۱-۴-۱-۴ بازی های خود را شروع کرده است و در جریان بازی با دیکته کردن فلسفه فوتبالی و استراتژی هجومی که دارد بیشترین تعداد پاس را نسبت به رقبا دارد و همین موضوع سبب می شود تا مالکیت توپ و میدان را در اختیار بگیرد.

سپاهان در بازی هفته اول خود در اصفهان با شاهین بوشهر حاکم مطلق بازی بود ، بر اساس آمار های سایت یازده شاگردان قلعه نویی در مالکیت توپ با ۵۴% نسبت به شاهین برتری داشتند ، در تعداد پاس زردهای نصفه جهان ۵۰۰ پاس با دقت ۷۲% داشتند ، ۱۹ شوت به سمت دروازه زدند که ۶ تای آن در چارچوب بود ، ۹ شانس گل ایجاد کردند ، در ۱۵ نبرد هوایی موفق بودند و با ۱۵ سانتر روی دروازه رقیب خطر بوجود آوردند ، سپاهانی ها با ۱۱ خطا خشن تر از حریف هفته اول خود بودند!

 

روز خوب ولادیمیر

کومان در بازی با شاهین اولین گل تیم اش را زد و براساس آمار یازده با ۷۸ پاس و دقت ۹۱ درصد یکی از موثرترین هافبک های هفته اول لیگ بود و نقش پررنگی در اولین برد سپاهان داشت ، او ۱ گل زد و در شوت/شوت در چارچوب/تکل موفق /قطع توپ و خطا هم در عدد ۱ مشترک بود ، کومان با ۲ پاس کلیدی و ۳ سانتر در پایان این مسابقه نمره ۸/۳ را از یازده گرفت.

 

نورافکن؛ یک نیمه و دو پاس گل

نورافکن فقط یک نیمه وقت لازم داشت تا تأثیرگذاری خود را نشان دهد. بر اساس آمار یازده، امید در ۴۵ دقیقه، ۴۱ پاس با دقت ۸۵ درصد داشت که ۳ تای آن کلیدی بود و ۲ گل سپاهان از پاس های نورافکن به دست آمد ، امید سپاهانی ها در نبرد هوایی موفق و ناموفق و خطا در عدد ۱ مشترک بود و با ۴ سانتر در پایان این دیدار نمره فنی هافبک ۲۲ ساله سپاهان ۸/۶ بود.

سپاهانی ها در هفته دوم برخلاف نتیجه ناپلئونی ای که مقابل ماشین سازی در تبریز بدست آوردند حاکم مطلق زمین در آمار ها بودند ، براساس آمارهای سایت یازده ؛

سپاهان نسبت به حریف تبریزی ۶۲% مالک توپ بود و ۸ شوت به سمت دروازه این تیم‌ زد که ۵ شوت آنها در چارچوب بود ، شاگردان قلعه نویی ۴۴۰ پاس با دقت ۸۲% یعنی تقریبا" دو برابر ماشین سازی بهم دادند ، زردها ۴ شانس گل داشتند و ۹ کرنر زدند ، آنها با ۱۵ خطا آمار برابری با رقیب سبز پوش خود داشتند.

مرتضی منصوری مدافع سمت راست خط دفاعی پاس گل تیمش را به علی قربانی داد و از ۴۹ پاسی که داد ۳۹ پاس موفق با دقت ۸۰% بود که ۱ پاس او کلیدی ، ۶ سانتر و ۳ تکل موفق داشت ، در دفع و قطع توپ در عدد ۱ مشترک بود و با ۲ نبرد هوایی موفق با نمره ۷/۷ بهترین بازیکن تیمش در مصاف با ماشین سازان بود ، نورافکن در ادامه روند مثبت و موثر خود ۶۳ پاس با دقت ۷۶% داد که ۴۸ تای آن موفق بود ، ۱ شوت/پاس کلیدی/قطع توپ و خطا داشت ، ۴ تکل موفق و ۲ دفع توپ داشت ، در ۲ نبرد هوایی و ۹ سانتر موفق بود و در نهایت نمره ۷/۶ را از یازده گرفت و سومین بازیکن موثر شاگردان امیر قلعه نویی پیام نیازمند دروازه بان جوان و ملی پوششان بود که با استایل و توانایی های فنی بالایی که دارد نوید یک گلر خوب را در آینده می دهد ، پیام در بازی با ماشین سازی با ۳ مهار و ۱ خروج موفق و بازیابی همراه با ۲۰ پاس که ۱۵ پاس آن موفق با ۷۵% دقت نمره ۷/۴ را از یازده گرفت.

زردهای زاینده رود در هفته سوم مهمان فولاد خوزستان بودند و باز در مالکیت توپ با ۶۵% برتری خود را به رخ حریف کشیدند ؟ ۱۱ بار شوت زدند که ۲ شوت آنها در چارچوب بود ، ۴۰۵ پاس با دقت۸۶% دادند که باز آمارشان مثل بازی با ماشین سازی تقریبا" دو برابر فولادی ها بود ، ۴ شانس گل و کرنر داشتند ، ۱۲ بار خطا کردند که ۸ بار کمتر از شاگردان نکونام بود.

بهترین های سپاهان در مصاف با فولادی ها دو مدافع مرکزی این تیم یعنی عزت پورقاز و جورجی گولسیانی بودند که هر دو با نمره مشترک ۷ بهترین بازیکنان تیمشان از نظر یازده بودند.

پورقاز ۵۳ پاس داد که ۴۹ پاس او با دقت ۹۲% موفق بود ، ۱ پاس کلیدی/سانتر و تکل موفق داشت و در نبرد هوایی موفق و ناموفق در عدد ۲ مشترک بود.

جورجی گولسیانی هم ۵۸ پاس داد که ۵۲ پاس با دقت ۹۰% موفق بود ، ۳ تکل موفق داشت و در آیتم های دفع توپ/قطع توپ و خطا در عدد ۱ مشترک بود ، ۲ نبرد هوایی موفق داشت و ۴ بار خطا کرد.

 

آقای گل بدون گل

کی روش استنلی در فصل جدید لیگ برتر، هنوز به آمادگی کامل نرسیده و در مجموع سه بازی، کمتر از ۹۰ دقیقه بازی کرده است. بر اساس آمار یازده، استنلی در بازی با فولاد در ۴۵ دقیقه بازی، هیچ ضربه ای به سمت دروازه حریف نزد و با ۶ پاس و ۳ نبردهوایی موفق، حضور کمرنگی در زمین داشت و نتوانست سپاهان را به سومین پیروزی پیاپی برساند.

سپاهان در هفته چهارم در زمین خودی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و طبق عادت تکراری اش در چهار مسابقه قبلی با ۶۵% تیم برتر میدان بود ، آنها ۸ بار شوت زدند که ۴ بار آن در چارچوب بود ، ۵۳۳ پاس با دقت ۸۴% داشتند که باز تقریبا" دو برابر حریفشان بود ، ۳ شانس گل داشتند و ۷ کرنر زدند ، دو برابر نفتی ها یعنی با ۱۶ خطا تیم خشن زمین بودند.

 

شماره ۱۰

محمدرضا حسینی، ستاره فصل پیش ذوب اهن، با پشت سر گذاشتن مصدومیت، در اولین تجربه با لباس سپاهان عملکرد خوبی داشت. بر اساس آمار یازده حسینی در این بازی ۲ شوت در چارچوب و ۲ پاس کلیدی و ۱۲ سانتر داشت ، ۳۵ پاس داد که ۲۵ پاس او با دقت ۷۱% موفق بود ، همچنین با ۱ خطا و نبرد هوایی نقش پررنگی در حملات سپاهان داشت.

 

امید نصف جهان

امید نورافکن در بازی با مسجدسلیمان، به عنوان هافبک میانی به زمین رفت در طول بازی و به خصوص در نیمه دوم نزدیک به استنلی بازی کرد و بعد از خروج اقایی از زمین، به دفاع چپ رفت. بر اساس آمار یازده، نورافکن در این بازی ۳۳ پاس با دقت ۸۸ درصد که ۲۹ پاس او موفق بود به هم تیمی هایش داد و با ۳ تکل و ۳ قطع توپ و ۳ نبرد هوایی موفق همراه با ۱ شوت/یک پاس کلیدی و یک نبرد هوایی ناموفق در کنار ۳ خطایی که روی خودش و ۴ خطایی که متحمل شد در نهایت نمره فنی ۷.۲ را به دست آورد ، تا در کنار جورجی گولسیانی گرجستانی بهترین بازیکن تیمش  باشد.

 

صخره ای بنام گولسیانی

جورجی گولسیانی مدافع گرجستانی سپاهان که از نساجی مازندران به فوتبال ایران معرفی شد با عملکرد خوبش جزو بهترین های تیمش تا اینجا کار بوده ، گولسیانی در بازی با نفت مسجد سلیمان ۶۶ پاس داد که ۶۴ پاس او با دقت ۹۷% موفق بود ، جورجی با ۱ سانتر/دفع توپ/قطع توپ و تکل موفق و با ۷ نبرد هوایی موفق در مقابل ۲ نبرد هوایی ناموفق در کنار امید نورافکن نمره ۷/۲ را از یازده گرفت.

حال باید دید در ال کلاسیکوی پبش رو آیا سپاهان موفق به تکرار آمارهای مطلق خود در مالکیت توپ و میدان در برابر پرسپولیس صاحب هتریک قهرمانی و قهرمان سه گانه فصل قبل  می شود و یا همانند دو مسابقه ای که در برابر خوزستانی های لیگ برتر یعنی فولاد و نفت مسجد سلیمان امتیاز از دست می دهد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر