رفع تعلیق فدراسیون جودو صحت ندارد؟

فدراسیون جودو در حالی از رفع کامل تعلیق خبر داد که بیانیه CAS خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و در واقع رئیس این فدراسیون و البته وزارت ورزش اطلاع‌رسانی اشتباهی انجام داده‌اند.

رفع تعلیق فدراسیون جودو صحت ندارد؟

به گزارش مملکت آنلاین، در بیانیه دادگاه حکمیت ورزش هیچ اشاره‌ای به رفع تعلیق جودو ایران نشده بود و تنها در بخشی از بیانیه‌ای عنوان شد که تعلیق نامحدود جودو ایران پایه قانونی ندارد، اما پرونده مجدداً برای بررسی بیشتر به IJF ارجاع داده خواهد شد.

یعنی نهادی که ایران را از فعالیت تعلیق کرده و ما علیه آن شکایت کرده بودیم، دوباره باید به این پرونده رسیدگی کند و جودو ایران نیز به خانه اولی که یک سال و چند ماه پیش حضور داشتیم، بازگشت.

مسئولان فدراسیون جودو در خصوص رای صادره شده از سوی دادگاه حکمیت ورزش صادقانه صحبت نکرده و تلاش کردند به مردم ایران اطلاعات غلط بدهند.

رستم پور خبرنگار ورزشی در این باره نوشت: «رفع تعلیق جودو صحت ندارد»

فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی جودو، به دادگاه حکمیت ورزش تعهد داده بودند که زودتر از CAS، وقایع دادگاه و رای نهایی را علنی نکنند.

فدراسیون ایران پیش از انتشار حکم CAS، برداشت اشتباه خود از رای ۴۰ صفحه‌ای را منتشر کرده و همه خبرگزاری‌ها این اشتباه را بازنشر کرده‌اند.

ادعاهای میراسماعیلی در مصاحبه با شبکه خبر صحت ندارد.

امروز رای دادگاه حکمیت منتشر می‌شود:

  • شکایت ایران درباره سعید ملایی رد شده.
  • دادگاه می‌گوید خطایی از IJF سر نزده و آنچه بر سر سعید ملایی آمده برای CAS کاملاً روشن است.
  • فدراسیون جهانی در هیچ یک از تصمیمات و اقداماتش در قبال ایران، قانون fairplay را نقض نکرده.
  • فدراسیون جهانی دچار هیچ اشتباهی در خصوص سایر ورزشکاران ایرانی {موضوع شکایت ایران} نشده. آنها در فعالیتهای داخلی آزادند.
  • ایران بی طرفی سیاسی را نقض کرده و در این زمینه محکوم است.
  • ایران باید همه هزینه‌های دادگاه {که رقم هنگفتی است} را بپردازد. به انضمام جریمه ارزی که باید به حساب فدراسیون جهانی واریز کند.

بخشی از حکم که مدنظر فدراسیون جودوی ایران است و آن را رفع تعلیق قلمداد کرده‌اند، اینجاست که دادگاه حکمیت خواستار تعیین مدت‌زمان برای تعلیق شده.

 دادگاه می‌گوید: «فدراسیون جهانی در تعلیق "نامحدود" دچار اشتباه شده و این محرومیت باید زمانمند باشد»

یعنی پرونده باید به کمیته انضباطی IJF برگردد تا خود فدراسیون جهانی، محدوده زمانی محرومیت ایران را اعلام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر