فغانی: استفاده از var به ضرر فوتبال کشورمان است

علیرضا فعانی داور بین المللی فوتبال کشورمان درباره حاشیه‌های این روز‌های داوری کشورمان توضیحاتی را ارائه داد.

فغانی: استفاده از var به ضرر فوتبال کشورمان است

به گزارش مملکت‌آنلاین، علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان درباره استفاده از var در لیگ قهرمانان آسیا و شرایط برگزاری مسابقات عنوان کرد: شرایط برگزاری مسابقات، شرایط خوبی است. در بحث var تنها در ۲ بازی آخر از این سیستم برای مسابقات استفاده خواهد شد.

 او گفت : استفاده از این سیستم داوری هزینه سنگینی دارد و خیلی از کشور‌ها از جمله کشور خودمان در صورت اجباری شدن استفاده از var شرایط و توانایی استفاده از این سیستم را ندارند و  این مسئله برای ما مشکل ساز می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به صحبت‌های رئیس فیفا مبنی بر این که استفاده از این سیستم اجباری نیست، اما استفاده از این سیستم میان داوران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و همه داوران راضی هستند که اشتباهات داوری کمتر می‌شوند.

فغانی درباره بعضی اشتباهات سیستم کمک داور ویدیویی در بعضی مسابقات در اروپا عنوان کرد: var در بعضی کشور‌ها مانند انگلیس با سایر نقاط جهان تفاوت دارد و آن‌ها قوانین خودشان را دارد؛ اما در بعضی موارد مانند آفساید‌ها به داوران و کمک‌های آن‌ها این حق را داده اند که صحنه‌هایی که مشکوک هستند را به بازی ادامه دهند و اگر اشتباهی بود به کمک داور ویدیویی واگذار شود.

فغانی درباره حاشیه‌های داوری فوتبال کشورمان عنوان کرد: من نمی‌دانم چرا افرادی که می‌آیند و خود را کارشناس و مطلع مسائل داوری می‌دانند؛ در چند سال گذشته حتی در یک تورنمنت در آسیا به عنوان ناظر یا مدرس شرکت نکرده اند. آخرین دفعه که ما یک ناظر در مسابقات مهم آسیا داشته‌ایم، سال ۲۰۰۷ و در فینال جام ملت‌های آسیا بود.

او ادامه داد:چرا باید شخصی مانند سخندان که یکی از با افتخار‌ترین کمک داوران کشورمان و از سال ۲۰۰۷ همیشه در همه مسابقات کنار ما بوده است را این گونه و با نامهربانی کامل کنار بگذارند. امیدوارم پست‌های مدیریتی به کسانی برسند ککه واقعا شایسته باشند نه کسانی که فکر پست و موقعیت خود هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر