دوراهی سخت پرسپولیس؛ ستاره یا دلار؟

پرسپولیسی ها تصمیم سختی را باید درباره ستاره های خود بگیرند و در دوراهی خزانه پر از دلار یا تیم پرستاره یکی را برگزینند.

 دوراهی سخت پرسپولیس؛ ستاره یا دلار؟

به گزارش مملکت‌آنلاین، دادگاه عالی ورزش به زودی حکم پرونده گابریل کالدرون را صادر خواهد کرد و پرسپولیسی ها نزدیک به یک میلیون دلار باید به سرمربی آرژانتینی پرداخت کنند. پرونده برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش نیز باتوجه به جریمه جدید، حدود دو برابر مطالبات گابریل کالدرون است؛ بنابراین سرخ ها بیشتر از هر زمان دیگری به ارزهای خارجی احتیاج دارند.

فروش بازیکن به تیم های خارجی و کاهش هزینه های دلاری، شاید مهم ترین راه برای تامین ارز مورد نیاز باشگاه های ایرانی باشد چرا که درآمد ریالی آن ها به سختی کفاف هزینه های جاری باشگاه را می‌دهد. بشار رسن، وحید امیری و مهدی ترابی مهم‌ترین بازیکنانی هستند که می‌توانند این اهداف را عملی کنند اما یک مشکل بزرگ در این راه وجود دارد.

این سه عناصر اصلی موفقیت پرسپولیس در لیگ نوزدهم بودند و بعید به نظر می‌رسد که سرخ ها بدون این بازیکنان می‌توانستند به این راحتی فاتح لیگ برتر شوند. ترابی (۱۱) گلزن ترین هافبک لیگ برتر بود، امیری (۶) سومین گلزن تیم لقب گرفت و بشار نیز آهنگ تهاجمی پرسپولیس را تقویت کرد.

بنابراین انتخاب پرسپولیس باید از بین این دو باشد: خزانه دلاری یا تیم پرستاره؟ انتخابی سخت که می‌تواند تبعات جدی برای این باشگاه داشته باشد و منجر به محرومیت های سنگین یا خروج از مسیر موفقیت شود. هرچند که در فهرست یحیی گل‌محمدی بازیکنان شاخصی حضور دارند که شاید بتوانند این جای خالی را پرکنند اما اغراق نیست اگر این سه بازیکن را ستاره های بی جانشین قلمداد کنیم.

البته در این بین شاید سورپرایز سپتامبر، پرسپولیسی ها را نجات دهد. آن ها در یک ماه آینده به دوحه خواهند رفت تا لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند و اگر به نتایج مطلوب برسند، فرصت درآمدزایی تا سه میلیون دلار را خواهند داشت؛ رقمی که اگر مثل دوره قبلی هزینه نشود، می‌تواند نقش منجی باشگاه را در سخت ترین دوره اقتصادی ایفا کند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر