صعود تیم‌های بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی

تیم‌های ملی بسکتبال سه نفره و پنج نفره ایران به دور دوم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو صعود کردند.

صعود تیم‌های بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی

به گزارش مملکت آنلاین، ظهر امروز (پنج‌شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۲) در ادامه مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم ملی پنج نفره ایران موفق شد در دومین بازی خود از این رقابت‌ها مقابل عربستان به پیروزی دست یافته و صعود خود به دور بعد این رقابت‌ها را قطعی کند.

شاگردان هاکان دمیر در این دیدار کوارترهای اول و سوم را ۱۱-۲۱ و ۱۰-۲۳ بردند تا با وجود تساوی ۱۷-۱۷ در کوارتر دوم و شکست ۲۸-۲۰ در کوارتر چهارم، نهایتا با نتیجه ۸۱ - ۶۶ عربستان را شکست داده و دومین برد خود در بازی‌های رسمی با هدایت این سرمربی ترک را جشن بگیرند. تیم ملی ایران در بازی نخست خود با نتیجه ۸۱ - ۵۷ مقابل تیم ملی امارات متحده عربی به پیروزی رسیده بود.

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود از دور گروهی این مسابقات، برای تثبیت صدرنشینی به مصاف تیم ملی قزاقستان می‌رود. این دیدار روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه رقابت‌های بسکتبال ۳ نفره هم تیم ملی ایران در چهارمین بازی خود به مصاف ترکمنستان رفت که در یک تقابل سخت، با نتیجه ۱۹ - ۱۳ به پیروزی دست یافت تا صعودش به دور بعد مسابقات قطعی شود.

پس از برگزاری بازی تیم‌های ژاپن-مالدیو و کره‌جنوبی-ترکمنستان، مشخص خواهد شد که تیم ملی ایران در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد، اگر ایران دوم گروه B شود با سوم گروه C بازی می‌کند و در صورتی که سوم گروه B شود، با دوم گروه C دیدار می‌کند. این مسابقه برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی برگزار خواهد شد. ایران اگر اول شود، مستقیم صعود می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر