۲۰۰ زورخانه کشور فرسوده است

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از مرمت و بازسازی ۲۰۰ زورخانه فرسوده کشور خبر داد.

۲۰۰ زورخانه کشور فرسوده است

به گزارش مملکت آنلاین، مهرعلی باران‌چشمه اظهار کرد: در خصوص رسیدگی به زورخانه‌های فرسوده طی چند هفته گذشته با کیومرث هاشمی وزیر ورزش، نشستی در خصوص رسیدگی به بازسازی و مرمت این فضاها برگزار شد که در این خصوص نیز لیستی از همه استان‌ها گرفته شده و به وزارت ورزش نیز ارائه شده است. قرار است به زودی در برنامه پنجم هفتم لایحه این کار مطرح شود.

وی با ابراز امیدواری از بازسازی این فضاها، خاطرنشان کرد: ۲۰۰زورخانه در کشور شناسایی شده‌اند که با توجه به قدمت آنان نیازمند بازسازی هستند. برای مرمت و تعمیر این زورخانه‌ها ۴۰ تا ۱۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است که در تلاش هستیم تا این مشکل حل شود.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای، گفت: برنامه دیگری که از طریق وزارت ورزش نیز در حال رسیدگی هستیم که بنا داریم تا زورخانه معافیت تعرفه انشعابات برخوردار شوند. قرا است که در این خصوص این محیط‌ها از معافیت تعرفه انشعابات(آب، برق و گاز) بهره‌مند شوند تا همانند مساجد و مراکز آموزشی به صورت رایگان از این تعرفه برخوردار شوند. در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی با سرپرست وزارت ورزش نیز صورت گرفته شده تا در دولت این اقدام مورد رسیدگی قرار گیرد.

باران چشمه ادامه داد: امیدوارم این کار به نتیجه لازم برسد چرا که طبق سامانه جامع تقریبا ۸۰۰زورخانه به ثبت رسیده‌ است. در خصوص برخی زورخانه‌های شخصی ساز نیز باید این محیط‌ها هرچه زودتر کاربری و مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی بیان کرد: امسال بنا داریم در برنامه‌ایی مشترک با سازمان بسیج ورزشکاران و نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس، آئین تجلیل از مدیران هشت ساله دفاع مقدس را ششم مهرماه برگزار کنیم. هنوز در انتخاب نفرات به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم که به زودی نیز این آئین اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در سطح استانی، برگزاری مجامع انتخاباتی هئیت‌های استانی خواهد بود که قرار است طی ماه آتی مجامع انتخاباتی استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خوزستان و سمنان را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر