برد تیم ملی والیبال جوانان ایران در اولین مسابقه قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان تایلند را شکست داد.

برد تیم ملی والیبال جوانان ایران در اولین مسابقه قهرمانی جهان

به گزارش مملکت آنلاین، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان از امروز (جمعه ۱۶ تیر) با حضور ۱۶ تیم در شهر منامه کشور بحرین آغاز شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که در گروه نخست مرحله مقدماتی با تیم‌های بحرین (میزبان)، تایلند و تونس همگروه است، در اولین دیدار خود به مصاف تایلند رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و از پیش رو برداشت.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم نتیجه ست نخست این مسابقه را ۲۵ بر ۵ به سود خود پایان دادند تا شروعی مقتدرانه‌ای در این رقابت‌ها داشته باشند، اما ست دوم ۲۵ بر ۲۳ به سود تایلند پایان یافت تا از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک شوند.

تیم ملی والیبال جوانان در ست‌های سوم و چهار این دیدار نیز ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید تا با کسب این برد و سه امتیاز کامل، صدرنشین گروه نخست این مسابقات شود. در دیگر دیدار گروه ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب دو تیم بحرین و تونس به مصاف یکدیگر می‌روند.

امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، یونس جوان، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی، شایان سپهری‌فرد و سجاد جلوداریان (لیبرو) ترکیب شروع‌کننده تیم ایران در این مسابقه بودند و داورانی از کشورهای ژاپن و تونس قضاوت دیدار ایران و تایلند را برعهده داشتند.

سالن والیبال ورزشگاه بن راشد منامه گنجایش حدود ۱۵۰۰ تماشاگر را دارد اما در بازی‌هایی که امروز در این سالن برگزار شد، فقط چهل تا پنجاه تماشاگر داشت. تیم ایران هم روی سکو چند تماشاگر داشت که نام ایران را فریاد می‌زدند. تماشاگران تایلندی اما پرتعدادتر بودند.

تیم ایران ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فردا (شنبه ۱۷ تیر) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف تونس می‌رود.

در چهار دیدار قبل از ایران و تایلند، تیم‌های لهستان، ایتالیا، برزیل و بلغارستان به ترتیب موفق به شکست هند، مکزیک، مصر و کانادا شدند تا نخستین گام را محکم برداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر