واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به گاف وحشتناک رکابزنان کشورمان در قهرمانی آسیا

مدیرفنی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری کشورمان در واکنش به دو اشتباه رکاب‌زنان کشورمان توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به گاف وحشتناک رکابزنان کشورمان در قهرمانی آسیا

به گزارش مملکت آنلاین، محمود وفایی در خصوص جریمه نقدی فدراسیون بابت اشتباه یک ورزشکار در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: آستین لباس آیدین علیاری آستین با بقیه متفاوت بود و سرداور این مسابقات که اهل چین است سختگیرانه عمل کرده و ۲۵۰ فرانک سوئیس ما را جریمه کرد که رقمی حدود ۲۵۰ دلار می‌شود.

وی ادامه داد: آستین و رنگ لباس او با سایرین متفاوت بود اما چون پیراهن ایران بود به نظرم سختگیرانه عمل کرد البته اعتراض هم کردیم اما گفتند تمامی لباس‌ها باید یک شکل باشد. البته این جریمه‌ها قابل بخشش است و پیگیر خواهیم بود تا موضوع حل شود.

وفایی یادآور شد: البته این گونه جرایم طبیعی است و تیم قزاقستان را هم به دلیل عدم بررسی چرخ در زمان مشخص جریمه کردند. این مسایل جدید نیست و در مسابقات به دلیل تخلفاتی که صورت می‌گیرد جرایمی در نظر گرفته می‌شود اما اعتقاد دارم سرداور مسابقات خیلی سختگیری می‌کند.

وفایی در مورد عملکرد تیم ملی گفت: با توجه به این که در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم و برای کسب سهمیه باید تلاش کنیم همه تیم‌ها با تمام توان راهی این رویداد شده‌اند. در مورد تجهیزات قبلا هم گفته بودیم ایرادهایی داریم. تجهیزات به‌روز نیست و از تکنولوژی عقب هستیم. برخی تجهیرات ما از دور خارج شده اما ناچاریم از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رقبای ما مسابقات متعددی را در طول سال قبل داشتند و ما تنها در ترکیه رکاب زدیم. در دوچرخه سواری بودجه حرف اول را می‌زند و تیم‌های مطرح و برتر آسیا مثل قزاقستان، ازبکستان، مالزی و تیم‌های دیگر در طول سال رویدادهای مختلف را تجربه کردند ولی ما چه کردیم؟

وفایی در مورد حسین عسگری و تاخیری که در خط استارت داشت هم گفت: با توجه به لیست استارت که دیروز اعلام شد، مسابقه باید ساعت ۱۴ آغاز می‌شد اما ناگهان اعلام کردند که ساعت ۱۲ برگزار می‌شود. او در خط شروع بود اما این بر عهده برگزار کننده است که تیم‌ها را برای حضور آماده کند اما این آمادگی اعلام نشده بود و تنها به نصب یک اطلاعیه روی تابلوی مسابقات بسنده کرده بودند که از چشم خیلی‌ها هم دور مانده بود و این از بدشانسی ما بود. در این اعتراض کردیم اما سرداور مسابقات متقاعد نشد، اینکه ساعت مسابقه را به ناگهان تغییر می‌دهند مشکل دوچرخه سوار نیست و به همین دلیل ۴ دقیقه از زمان استارت خود را از دست داد. رکوردی که کسب شد رکورد مدال نبود و باید دید در آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

چهل‌ودومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جاده بزرگسالان آسیا، بیست و نهمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جوانان آسیا و یازدهمین دوره مسابقات پارادوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا از ۱۷ تا ۲۳ خرداد در تایلند در حال برگزاری است. کاروان ایران در این دوره از مسابقات به غیر از مدال برنز مهدی محمدی در بخش پاراسایکلینگ در بخش تایم‌تریل، هیچ عنوان دیگری به دست نیاورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر