باخت شهرداری گرگان در دیدار رفت فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین بازی فینال سوپرلیگ غرب آسیا، مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.

باخت شهرداری گرگان در دیدار رفت فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

به گزارش مملکت آنلاین، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین بازی سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا، در سالن آزادی تهران به مصاف الریاضی لبنان رفت که با نتیجه ۸۷ - ۷۹ برابر حریف قدرتمندش شکست خورد.

بازی دوم فینال چهارشنبه هفته آینده به میزبانی الریاضی لبنان و در بیروت برگزار خواهد شد که به همین دلیل، شهرداری گرگان کار بسیار سختی برای کسب پیروزی و کشاندن سری به بازی سوم (پایانی) دارد. در صورت باخت دوباره شهرداری گرگان، الریاضی لبنان قهرمان این دوره از مسابقات خواهد شد.

گزارش بازی

ترکیب شهرداری گرگان:

محمد جمشیدی، آنتاناس اودراس، سجاد پذیرفته، بهنام یخچالی و پری پتی

ترکیب الریاضی لبنان:

وائل اراکجی، کریم زینون، کوین مارکوس مورفی، هایک گیوکچیان - توماس ریس

نیمه اول (کوارتر اول):

با شروع بازی این تیم الریاضی بود که با درخشش «وائل اراکجی» و «توماس ریس»، دو ستاره خود، از میزبان پیش افتاد و با برتری ۲۸ - ۲۰ این کوارتر را پشت سر گذاشت. اصلی‌ترین نقطه‌ضعف گرگانی‌ها در این کوارتر عملکرد ضعیف در پرتاب‌های سه‌امتیازی و دفاع تیمی مقابل شوتزن‌های الریاضی لبنان بود.

نیمه اول (کوارتر دوم):

در این کوارتر اما شاگردان مهران حاتمی دفاع بهتری را از خود به نمایش گذاشتند تا «ریس» نتواند همانند کوارتر نخست توپ‌هایش را وارد سبد کند. با این حال درخشش «اراکجی» باعث شد تا این کوارتر ۲۰ - ۲۰ مساوی شده و تیم الریاضی با پیروزی ۴۸ - ۴۰ این نیمه را به اتمام برساند. ستاره گرگان تا پایان نیمه نخست، محمد جمشیدی بود که ۱۸ امتیاز کسب کرد.

نیمه دوم (کوارتر سوم):

با آغاز مجدد بازی شاگردان مهران حاتمی به کمک تشویق پر شور هواداران حاضر، فشار زیادی را به الریاضی وارد کردند تا ۱۸ - ۲۱ پیروز این کوارتر شده و اختلاف را در امتیاز ۶۶ - ۶۱، به ۵ امتیاز کاهش دهند.

نیمه دوم (کوارتر چهارم):

در این کوارتر فشار دفاعی گرگانی‌ها جواب تا اینکه با نفوذ «پری پتی» به زیر سبد حریف، برای نخستین بار در این بازی و با امتیاز ۶۶ - ۶۸ از حریف خود پیش بیفتند. پس از وقت استراحتی که سرمربی الریاضی گرفت، بار دیگر مهمان نبض بازی را در اختیار گرفت تا در مجموع ۷۹ - ۸۷ برنده بازی شود. این کوارتر ۲۱ - ۱۸ به سود الریاضی تمام شد.

درباره فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا در منطقه غرب، به صورت سری و دو برد از سه بازی برگزار می‌شود. الریاضی لبنان با این برد در صورت پیروزی در بازی برگشت، عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد.

در صورتی که شهرداری گرگان بازی برگشت را برنده شود، بازی سوم به میزبانی تهران برگزار خواهد شد تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر