استراماچونی- قلعه‌نویی؛ فراتر از یک مسابقه

تیر خلاص را کی‌روش شلیک می‌کند یا شیخ؟

مصاف سپاهان- استقلال تقابل موفق‌ترین مربی خارجی حال حاضر فوتبال ایران یعنی استراماچونی و جام‌گیرترین مربی لیگ برتر یعنی امیر قلعه‌نویی است.


تیر خلاص را کی‌روش شلیک می‌کند یا شیخ؟

به گزارش مملکت‌آنلاین، دیدار سپاهان- استقلال به طور حتم جذابیت‌های دیگری هم دارد. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که سپاهان یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و استقلال هم از روز‌های بد ابتدای فصل فاصله گرفته است؛ آیا امیر قلعه‌نویی می‌تواند نوار ۸ پیروزی پیاپی استقلال را پاره کند؟ آیا استراماچونی قادر خواهد بود اولین شکست را به سپاهان تحمیل کند؟ به نوعی می‌شود گفت این بازی جذاب‌ترین تقابل استقلال و سپاهان است.

مردان سرنوشت‌ساز این دیدار در نوک خط حمله دو تیم حضور دارند. کی‌روش استنلی در نوک خط حمله میزبان و شیخ دیاباته در نوک خط حمله استقلال. هر دو مهاجم فرصت‌طلب هستند و می‌توانند در این بازی گل ۳ امتیازی به ثمر برسانند. علی کریمی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی و وریا غفوری استقلالی‌هایی هستند که پیش‌تر بازی در لباس سپاهان را تجربه کرده‌اند. در جمع بازیکنان سپاهان هم می‌شود به چند استقلالی سابق اشاره کرد؛ سجاد شهباززاده، علی قربانی و امید نورافکن.

تقابل امید نورافکن و علی کریمی نیز در میانه میدان جذاب خواهد بود. هر دو در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنند و مستقیم مقابل هم. تقابل از راه دور نیازمند و حسینی؛ دو دروازه‌بانی که به دفعات در اردوی تیم ملی کنار هم تمرین کردند. حسینی پیش‌تر رکورددار کلین‌شیت در بازی‌های لیگ برتر بود و حالا این عنوان در اختیار دروازه‌بان جوان سپاهان است. نمی‌توان کتمان کرد هر دو در رقابتی سخت به دنبال کلین‌شیت در این بازی مهم هستند. تقابل تماشاگران سپاهان و استقلال هم در این بازی ملموس خواهد بود. اصفهانی‌ها امروز به دنبال اجتماع باشکوه در استادیوم نقش جهان اصفهان هستند تا حمایت خود را از تیم به رخ بکشند. پیش از این بازی مدیران رسانه‌ای سپاهان و استقلال هم علیه دو باشگاه حرف‌هایی را بر زبان آوردند.

بهانه‌ها برای اینکه این بازی تبدیل به یک بازی باشکوه شود، زیاد است. استراماچونی که برخلاف مربیان وطنی درگیر حساسیت‌های بازی نمی‌شود به طور حتم در این بازی هم شاگردانش را به بازی رو به جلو ترغیب خواهد کرد. دیداری با فرصت‌های متعدد. یکی از خوبی‌های استقلال این است که از زدن گل اشباع نمی‌شود و اگر نتیجه را پیش بیفتد باز هم به دنبال گل است و این سبب شده در هفته‌های اخیر بازی‌های استقلال تبدیل به بازی‌های زیبایی شود. آن سوی میدان، سپاهان هم به اندازه کافی مهره‌های تهاجمی برای حمله به دروازه استقلال در اختیار دارد. باید به صراحت گفت سپاهان این فصل سپاهان بهتری به نسبت فصل گذشته است. به این خاطر که بازیکنان باکیفیتی، چون محمد محبی به ترکیب تیم اضافه شده‌اند.

واکنش‌های امیر قلعه‌نویی و استراماچونی در کنار زمین در نوع خود جالب خواهد بود؛ تقابل مربی خارجی و ایرانی. این بازی اگر به سود سپاهان خاتمه یابد احتمالاً امیر قلعه‌نویی بار دیگر توانمندی‌های خود را به رخ خواهد کشید. مربی‌ای که بیشترین جام را در بازی‌های لیگ برتر به دست آورده و هنوز هیچ‌کس نتوانسته این رکورد را از او بگیرد. هر چند اگر برانکو در ایران می‌ماند بعید نبود جام‌های امیر قلعه‌نویی را به چالش بکشد.

این بازی هزار و یک قصه برای نگاه کردن و پرداختن دارد و آرزوی همه ما این است که تبدیل به بازی زیبایی شود.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر