سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران انتخاب شد

رئیس فدراسیون والیبال در حکمی فاطمه شعبان خمسه را به عنوان سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران منصوب کرد.

سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران انتخاب شد

به گزارش مملکت آنلاین، سایت فدراسیون والیبال نوشت:  در راستای سیاست‌های کلان فدراسیون والیبال درخصوص استفاده حداکثری از پتانسیل دانش مربیان ایرانی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی فاطمه شعبان خمسه را به عنوان سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران منصوب کرد.

فاطمه شعبان خمسه متولد ۱۳۶۱ و دارای مدرک کارشناسی تغذیه ورزشی و مربیگری سطح دو بین‌المللی است. این مربی گواهی بین‌المللی آموزش تخصصی پاسور زیر نظر مدرس FIVB، بدنسازی بر مبنای سرعت، کوچینگ و تاکتیک‌های مدرن و بدنسازی والیبال را دریافت کرده است.

کاپیتان تیم ملی بزرگسال (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰)، حضور در مسابقات AVC CUP و جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱)، کسب عنوان دومی در رتبه‌بندی برترین پاسورهای آسیا (۲۰۱۰)، کسب عنوان نائب قهرمانی مسابقات پایتخت‌های کشورهای اسلامی و حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به همراه تیم‌های سایپا و ذوب آهن بخشی از سوابق او در کسوت بازیکن والیبال است.

شعبان خمسه از ابتدای دهه ۹۰ به عنوان سرمربی فعالیت خود را آغاز کرد و در کارنامه کاری خود به عنوان مربی پاسورهای تیم ملی جوانان (سال ۹۲)، کمک مربی تیم ملی زیر ۲۳ سال (سال ۹۴)، سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در سوپرلیگ (سال ۹۴)، سرمربی تیم بهنمیر مازندران در مسابقات سوپرلیگ و کسب عنوان سومی(سال ۹۶)، کمک مربی تیم ملی امید در مسابقات زیر ۲۳ سال (سال ۹۶ تایلند)، مربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام ملت‌های آسیا (سال ۹۶ فیلیپین)، مربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات انتخابی جهان (سال ۹۶ تایلند)، سرمربی تیم باریج اسانس در لیگ دسته یک و کسب عنوان قهرمانی (سال ۹۷)، سرمربی تیم لیگ برتر باریج اسانس و کسب مقام سوم (سال ۹۸)، کمک مربی تیم ملی والیبال بزرگسالان در مسابقات جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۵ چین)، سرمربی تیم ملی نوجوانان (سال ۹۸)، مربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام ملت‌های آسیا (۱۴۰۰)، سرمربی تیم باریج اسانس در مسابقات لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی و حضور با این تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان چهارمی ( ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱)، سرمربی ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر و کسب عنوان سومی (۱۴۰۱) و … حضور داشته است.

شعبان خمسه پس از دریافت این حکم از برگزاری اردوی انتخابی با حضور ۴۵ بازیکن خبر داد و اظهار کرد: سه اردوی انتخابی داریم که از امروز آغاز می‌شود و در هر اردوی سه روزه ۱۵ نفر حضور خواهند داشت تا از میان ۴۵ بازیکن دعوت شده به اردو بتوانیم از فرودین ماه اردوی اصلی تیم را آغاز کنیم چون زمان زیادی برای شروع مسابقات نداریم و مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال دختر آسیا از دهم تیر در چین آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که اولین دوره برگزاری مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا است و شناختی از تیم‌ها نداریم، با توجه به زمانی که در اختیار داریم، تلاش خواهیم کرد که تیم را به درک درستی از والیبال در این سن برسانیم تا والیبال خوبی به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران با اشاره به تلاش‌های الساندرا کمپدلی و کادرش، گفت: ایشان زحمات زیادی کشیدند و درباره اردوهای استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۶ سال گزارشات و تحقیقاتی کاملی ارائه دادند. با توجه به نفرات انتخاب شده در آن دوره‌های استعدادیابی به اضافه نفراتی که احتمالا برای تست دوباره اضافه می‌شوند، کار را دنبال می‌کنیم. الساندرا ۲۰ نفر را برای حضور در تیم ملی زیر ۱۶ سال در نظر گرفته بود و این بازیکنان با نفراتی دیگر ادغام می‌شوند و بازیکنان اصلی تیم در ادامه انتخاب خواهند شد.

وی درباره دلیل برگزاری سه اردوی انتخابی توضیح داد: به دلیل برگزاری اردوی مشترک تیم پیکان و تیم ملی بزرگسالان در کمپ زنان و محدودیت خوابگاه مجبور هستیم که نفرات را به اردوهای ۱۵ نفره تقسیم کنیم تا پس از این سه اردو نفرات نهایی مشخص شوند.

شعبان خمسه در خصوص برگزاری اردوهای تدارکاتی گفت: در جلساتی که با دکتر داورزنی و فریبا محمدیان داشتیم، درباره اردوهای تدارکاتی صحبت کردیم. برنامه کامل را در اختیار فدراسیون قرار خواهم داد. مسلما در این سن نیاز به بازی‌های تدارکاتی بیشتر وجود دارد و امیدوارم تمام اردوها در تهران برگزار نشود و شرایط متفاوتی را برای بازیکنان فراهم کنیم تا تجربه بیشتری کسب کنند و از محیط بازی در زمان مسابقات غافلگیر نشوند.

وی درباره زمان معرفی کادر فنی‌اش عنوان کرد: تنها یک هفته در اردوی انتخابی هستیم و به همین دلیل زمان بیشتری گرفتم که کادری را انتخاب کنم که همگی با کمک هم تیم خوبی ببندیم. پیش از اردوی اصلی تیم کادر را معرفی خواهم کرد.

سرمربی تیم دختران زیر ۱۶ سال با اشاره به هدفی که در ذهن ترسیم کرده گفت: هر کس زمانی که شروع به کار می‌کند، هدف‌گذاری‌هایی دارد. شناختی از تیم‌ها نداریم اما قطعا برای گرفتن بهترین نتیجه و عملکرد خواهیم رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر