برنامه لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال اعلام شد

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی از برنامه لیگ‌ ملت‌ها ۲۰۲۳ رونمایی کرد که طی آن تیم ایران در نخستین دیدار خود روز ۱۶ خردادماه سال آتی به مصاف ژاپن می‌رود.

برنامه لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال اعلام شد

به گزارش مملکت آنلاین، در مطلب فدراسیون جهانی آمده است: در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، سی‌ودو تیم در گروه مردان و زنان برای کسب دو جام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند که در مرحله مقدماتی هر گروه ۹۶ مسابقه برگزار خواهد شد. در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها نیز در هر گروه ۱۶ دیدار برگزار می‌شود و در نهایت پس از برگزاری ۲۲۴ مسابقه از قهرمان دو گروه مردان و زنان رونمایی خواهد شد.

در مجموع این مسابقات از ۹ خرداد با دیدار تیم‌های ملی والیبال زنان آلمان و هلند در ناگویا ژاپن آغاز می‌شود و یکم مرداد با برگزاری دیدار نهایی گروه مردان به پایان می‌رسد که در طول مرحله مقدماتی، هر تیم در مجموع ۱۲ بازی در طول سه هفته رقابت انجام خواهد داد. پس از آن هفت تیم برتر در فینال به تیم‌های میزبان، آمریکا برای زنان و لهستان برای مردان خواهند پیوست.

در بخش مردان، مسابقات در ناگویا با دیدار چین و بلغارستان آغاز خواهد شد. دقیقا یک هفته پس از شروع مسابقات گروه زنان، سپس ژاپن میزبان به مصاف تیم قدرتمند آسیا یعنی ایران خواهد رفت. در دیگر مسابقه مهم این شهر، فرانسه مدافع عنوان قهرمانی با لهستان دارنده سه مدال دیدار خواهد کرد.

اتاوا همچنین در طول هفته اول رقابت مردان شاهد رقابت‌های VNL زیادی خواهد بود. کانادای میزبان رقابت خود را برابر تیم تازه کار کوبا در ۱۶ خرداد آغاز خواهد کرد. همچنین دوئل آمریکای شمالی به همراه همسایگانشان از آمریکا قرار است در ۲۰ خرداد برگزار شود. تیم ایالات متحده آمریکا دارنده سه مدال نیز در ۱۸ خرداد با برزیل و در ۲۱ خرداد با ایتالیا درگیر رقابت های سطح بالا خواهند شد.

هفته دوم مسابقات مردان از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در اروپا و در شهرهای اورلئان فرانسه و روتردام هلند که یادآور فینال قهرمانی مردان جهان سال گذشته است، برگزار می‌شود.

هفته آخر مرحله مقدماتی نیز با بازی بزرگ دیگری بین ایتالیا و برزیل آغاز خواهد شد که ۱۳ تیرماه در پاسی فیلیپین شروع خواهد شد و به دنبال آن رقابتی تمام آسیایی بین ژاپن و چین برگزار خواهد شد. همچنین لهستان و برزیل سه روز بعد در دیداری جذاب به مصاف هم خواهند رفت.

در همین حال، رقابت گروه پنجم مردان در آناهایم آمریکا با مسابقات غیر قابل پیش بینی برجسته خواهد شد، به‌خصوص دیدار هیجان انگیز بلغارستان و صربستان که یادآور درگیری بین همسایگان بالکان است، این رقابت‌ها با دوئل بین مدال دارنده برنز المپیک (آرژانتین) و قهرمان آسیا (ایران) در ۱۸ تیرماه به اوج میرسد.

مرحله نهایی گروه مردان در شهر گدانسک در شمال لهستان از ۲۸ تیرماه آغاز می شود و با بازی فینال در یکم مرداد به پایان می‌رسد.

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران به وقت تهران در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به قرار زیر است:

هفته نخست/ ناگویا ژاپن:

  • سه‌شنبه ۱۶ خرداد: ایران - ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰
  • پنج‌شنبه ۱۸ خرداد: ایران - لهستان، ساعت ۱۲:۳۰
  • شنبه ۲۰ خرداد: ایران - چین، ساعت ۱۰:۱۰
  • یکشنبه ۲۱ خرداد: ایران - اسلوونی، ساعت ۷:۱۰

هفته دوم/ روتردام هلند:

  • سه‎شنبه ۳۰ خرداد: ایران - آلمان، ساعت ۱۴:۳۰
  • چهارشنبه ۳۱ خرداد: ایران - ایتالیا، ساعت ۱۴:۳۰
  • جمعه دوم تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸
  • شنبه سوم تیر: ایران - هلند، ساعت ۱۸:۳۰

هفته سوم آناهایم آمریکا:

  • چهارشنبه ۱۴ تیر: ایران - فرانسه؛ ساعت ۱۰
  • جمعه ۱۶ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۵ بامداد
  • یکشنبه ۱۸ تیر: ایران - آرژانتین، ساعت ۱:۳۰ بامداد
  • یکشنبه ۱۸ تیر: ایران - کوبا، ساعت ۲۲

انتهای پیام/

ارسال نظر